صفحات گاردریل در محور‌های مازندران به صورت سریالی مدتی است دزدیده می‌شوند.

گاردریل‌های مازندران شبانه ناپدید می‌شوندنجفی معاون اداره کل حمل ونقل راهداری مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه سرقت صفحات گاردریل چند وقتی است به صورت سریالی در همه محور‌های استان در حال وقوع است، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شیوه سرقت و ابزار آلات مورد نیاز برای این اقدام، سرقت گاردریل‌ها توسط افراد خاص و با مهارت در این زمینه انجام شود.

وی گفت: این سرقت‌ها در بیشتر محور‌های مازندران اتفاق افتاده و در برخی شهرستان‌ها از جمله بابل، سوادکوه و چالوس پرونده‌های قضایی نیز تشکیل شده است.

معاون اداره کل حمل و نقل راهداری مازندران گفت: سارقان علاوه بر اینکه صفحات فلزی گاردیل را با پیچ باز می‌کنند بلکه گاهی با استفاده از دستگاه هوابرش پایه‌های آن را نیز بریده و با خود می‌برند.

نجفی افزود: شکل گاردیل‌ها و وجود دو موج در ورق‌های آن امکان فروش گاردیل را ناممکن کرده است به همین دلیل سارقان پس از سرقت، با دستگاه پرس، صفحات گاردریل را صاف کرده و در ابعاد مختلف آن را به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه این صفحات پس از صاف و پرش شدن در فنس کشی زمین‌های کشاورزی کاربرد دارد، گفت: جنس این ورق‌ها گالوانیزه است و هر ست کامل آن با پیچ و مهره حدود ۷۰ کیلوگرم وزن و ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

معاون اداره کل حمل و نقل راهداری مازندران با بیان اینکه چند پرونده قضایی در این رابطه تشکیل و افرادی نیز به محاکم قضایی معرفی شدند، افزود: اگرچه در برخی شهرستان‌ها برای نظارت در این خصوص اقدام عاجلی انجام نشده است، اما حمایت بیشتر محاکم قضایی و انتظامی می‌تواند سرقت گاردریل‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام/ک


سرقت گارد ریل در جاده‌های مازندران بلای جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاجعه
۲۰:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
بی خود نبوده که قدیمی ها میگفتن " با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه"
حالا هی مسئولین بیان بگن همه چیز ارزون میشه . نمی دونم کالاهای اساسی با دلار جهانگیری (4200) وارد میشه و گرون نشده . کدوم گرونی
بابا وضع زندگی مردم در شهرستان ها خیلی بده از بحران گذشته داره به فاجعه ختم میشه حال هی مسئولین بگن مشکل داریم اما بحران نه !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
همه گارد ریل ها رو باس باز کنن به جاش مانع بتنی بزارن که هم ایمن تره هم بدرد دزدیدن نمیخوره
تو آفریقا حتی تابلوهای راهنمایی هم به شکل ستونهای بتنی هستند که بدرد دزدی نمیخوره
Germany
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
وقتی فقر حاکم شد مدیران بی خیال مواظب باشند چون هر لحظه ممکنه لباس تنشان هم را بدزدند