به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام سازمان تامین اجتماعی بسته حمایتی به حساب ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه شده این سازمان واریز شده است.
این خبر را رحیم اردلان معاون اداری- مالی سازمان تأمین اجتماعی روز دوم بهمن اعلام کرد و همان زمان نیز در مورد کسانی که بسته حمایتی به حسابشان واریز نشده است، گفت: این دسته از افراد میتوانند از طریق شماره تلفن ۱۴۲۰ پیگیر چرایی عدم واریز بسته حمایتی به حسابشان باشند.
البته اردلان در آخرین روزهای دی ماه علاوه بر اعلام شماره تماس ۱۴۲۰، سامانه کد دستوری *۴*۴# را نیز دیگر راهکار پیگیری چرایی عدم واریز سبد حمایتی عنوان کرده بود، سامانهای که هیچگاه فعال نشد.
اما روز گذشته محمد حسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از راه اندازی سامانه کد دستوری جدید برای پیگیری واریز بسته حمایتی خبر داد و گفت: بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی میتوانند کد دستوری #8*142* را شمارهگیری و کدملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ برای آنها ارسال شود که آیا مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر؟
این در حالی است که با وجود فعال شدن این سامانه کد دستوری عدهای از هموطنان توانایی برقراری ارتباط با این سامانه را ندارند. نکته قابل توجه برای هموطنان این است که این سامانه تنها با کیبورد انگلیسی کار میکند و اگر شماره ۱ را که همان ابتدا باید وارد سامانه کرد، به فارسی وارد کنیم این سامان پیام خطا میدهد، اما اگر ۱ را به صورت انگلیسی وارد کنیم به مرحله بعد هدایت میشویم.
نکته دیگر این است که این سامانه فعلا تنها برای خطوط همراه اول فعال شده و روی سایر اپراتورها قابل استفاده نیست.
البته ناگفته نماند که در این میان مشکلات دیگری نیز در واریز بسته حمایتی وجود دارد که از آن جمله طبق گزارش برخی رسانهها میتوان به موضوع واریز ۲ سبد حمایتی به حساب برخی بیمه شدگان اشاره کرد.
نخستین مرحله از توزیع بستههای حمایتی در تاریخ ۲۱ آبان ماه انجام شد که بر اساس آن سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اولین گروهی بودند که بسته جبرانی دولت را دریافت کردند.
با توجه به تصویب هیأت دولت، مقرر شده است که این بسته حمایتی در سه مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. همچنین به طور میانگین در هر مرحله به هر خانواده از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان تعلق میگیرد.
گفتنی است؛ نخستین مرحله از توزیع بسته حمایتی به صورت نامنظم اجرا شد، چراکه در مرحله نخست، مبلغ بسته حمایتی تنها به حساب افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد واریز شد و در مراحل بعدی به بازنشستگان کشوری و لشکری و بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق گرفت.
کارمندان، کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی آخرین نفراتی بودند که بسته حمایتی خود را در ۲۹ دی ماه دریافت کردند.
به گفته سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بستههای حمایتی دولت تا عید نوروز یک بار دیگر توزیع میشود.
همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی خواستار برطرف شدن نواقص موجود در نحوه توزیع این بستهها شده است.
حال با نزدیک شدن به پایان سال و باز هم افزایش قیمتها و کالاها باید منتظر توزیع منظم دو مرحله دیگر از بستههای حمایتی دولت بود، چرا که در شرایط تحریم شاید این بسته بتواند بخشی از خسارات وارده به خانوادهها را بهبود بخشد.
انتهای پیام/
مایی که کار میکنیم واسه ماهی 300 تومنو بیمه نمیشیم نیازمندتر نیستیم ؟ بازم که مارو ندیدن ؟ ای خدا
بخدا نمی دونم چی بگم دولت فقط شعار میده این دولت همون یه ذره امیدی که مردم داشتند رو ازشون گرفت مردم از زندگیشون خسته شدن این ها همه نتیجه رای دادن خود ماست
از ماست که بر ماست
من کارمند علوم پزشکی هستم وبه من وبقیه کارکنانمون اصلا این کمک واریز نشده
به قول کاربر س از ماست که برماست.
مسعولین کجان ؟ ازخواب بیدارشید
چرا به ما سبد کالا نمیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این کد دستوری که فعال شده ،کد ملی و شماره تلفن را ارسال کردیم هنوز جوابی نیامده .معلومه باز مثل مرحله اول بسته به ما تعلق نخواهد گرفت .ا
حالا اونایی که مدعی هستن حقوقشون زیر سه میلیون هست و بسته نگرفتن جواب بدن ایا من نباید بسته حمایتی بگیرم ////////
داداش حقوق من زیر 500 هزار تومنه تا حالا هم از این بسته ها بهم تعلق نگرفته
هفت هشت بارم به کمیته مراجعه کردم اما هیچ کسی توجه نمیکنه ..
واسه ما بیدبختها این زندگی فقط میگذره و شرمنده چشمای زن و بچه مون شدیم
پس حقته
) اگه زحمتی نیست جواب را بفرستید یا شماره ای برای پیگیری
من کارمند بخش خصوصی هستم حقوقم زیر 3 تومن هست. به من کمک هزینه تعلق نگرفت. به هر کی و هرجا بگید زنگ زدم جواب ندادن. انواع و اقسام کدها رو هم زدم جواب نیومد. چرااااااا؟؟؟؟؟؟