کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:فردا دوشنبه وزش باد شدید همراه با گردوخاک در نوار غربی استان به ویژه بزمان ونصرت آباد را فرامی‌گیرد.

وزش باد و گردوخاک از فردا مهمان مردم سیستان و بلوچستان /کاهش دید در محور‌های مواصلاتی منتهی به بممصدق گودرزی فر کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: براساس نقشه‌های پیش بینی؛ از فردا دوشنبه وزش باد شدید با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت نوار غربی استان به ویژه بزمان تا نصرت آباد را فرا می‌گیرد.

گودرزی فر افزود: از اواسط وقت سه شنبه تا صبح چهارشنبه علاوه بر نوارغربی استان، در زاهدان و سایر نقاط مرکزی وزش باد شدید با سرعت ۵۰ تا بیش از ۷۰ کیلومتر برساعت رخ می‌دهد که منجر به خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی ادامه داد: وزش این باد از سمت جنوب رخ خواهد داد که منجر به افزایش دما در اکثر نواحی استان نیز می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در مدت وزش باد در نقاط مستعد به ویژه محور‌های مواصلاتی زاهدان-بم و ایرانشهر –بم گردوخاک سبب کاهش دید خواهد شد.

وی افزود: از نظر دمایی طی این مدت در نیمه شمالی افزایش دما به ویژه در شب رخ خواهد داد و  دریای عمان طی دو روز آینده آرام پیش بینی میشود.

انتهای پیام /پ

آب و هوای سیستان و بلوچستان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.