به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بالابردن آمار فروش در یک شرکت خودروسازی عادی ممکن است هدف اصلی باشد. هرچند این مسئله در مواجهه با یک برند خودروسازی خاص و منحصربفرد بسیار پیچیده خواهد بود. تفاوت اصلی به هدفگذاری شرکتها بازمیگردد. برای برخی تنها رسیدن به فروش بالا اهمیت دارد، درحالی که برخی دیگر به بالارفتن ارزش محصولات برند خود توجه ویژهای دارند.
حال شرکت خودروسازی لامبورگینی که به عنوان یک سوپراسپرتساز ایتالیایی در کنار ارائه محصولات خاص و گرانقیمت، فروش بسیار موفقیتآمیزی را نیز تجربه کرده است. حال اما مدیرعامل این شرکت گفته که فروش خود را محدود خواهیم کرد. این شرکت قرار است تا سال ۲۰۲۰ تولید محصولات خود را در ۸۰۰۰ دستگاه محدود کند. نیمی از این تعداد شامل شاسیبلند پرطرفدار اوروس، حدود ۲۵۰۰ دستگاه سوپراسپرت کوچک هوراکان و حدود ۱۵۰۰ دستگاه به تولید پرچمدار محصولات لامبورگینی یعنی اونتادور اختصاص مییابد. همچنین خبرهایی راجعبه برنامه لامبورگینی برای تولید چهارمین محصول تولید انبوه خود شنیده میشود که در صورت حقیقت داشتن آن، شاهد کاهش تولید سه محصول دیگر برای بالابردن ظرفیت خطتولید محصول جدید خواهیم بود.
با وجود اعمال این محدودیت ۸۰۰۰ تایی، تولید این تعداد خودرو از سوی این شرکت کماکان یک رکورد و پیشرفت عظیم در تاریخ فروش لامبورگینی به حساب میآید. سال ۲۰۱۸ فروش این شرکت به رکورد ۵۷۵۰ دستگاه خودرو رسید که در مقایسه با سال قبل با ۵۱ درصد افزایش مواجه بوده است. این فروش بالا مدیون موفقیت شاسیبلند اوروس با آمار ۱۷۶۱ دستگاه بوده است.
جالب توجه است که بیش از یکسوم خودروهای تولیدی لامبورگینی به ایالات متحده صادر میشود، اما افزایش آمار فروش این شرکت در سال گذشته به کشورهای انگلستان، آلمان، ایتالیا، ژاپن و چین بازمیگردد. مدیر شرکت لامبورگینی درباره محدودیت تولید این خودروها گفته که از اینپس هر شخصی نمیتواند لامبورگینی بخرد و نمایندگان فروش این شرکت در تمام دنیا میبایستی این خودروها را به مشتریان خاص بفروشند. این اقدام این شرکت در راستای حفظ و افزایش ارزش محصولات این برند کهنهکار خواهد بود.
بیشتر بخوانید: رکورد فروش بیسابقه لامبورگینی پس از معرفی اوروس
انتهای پیام/