استون مارتین پس از ۱۱۵ سال تولید اتومبیل‌های اسپرت و لوکس تصمیم گرفته تا به جمع تولیدکنندگان بازار پرسود شاسی بلند و کراس‌اور بپیوندد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قبل از هرچیز می‌خواهیم به نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۲۰۰۹ برگردیم، در آن سال استون مارتین از طرح مفهومی یک کراس‌اور نه چندان جذاب با دیفرانسل تمام چرخ و تحت عنوان برند Lagonda (زیر مجموعه استون مارتین) رونمایی کرد. (تصویر یک)

هرچند آن طرح مفهومی هرگز به تولید نرسید، اما ایده تولید کراس‌اور را در ذهن مدیران استون مارتین کاشت. حال این شرکت انگلیسی مراحل آخر تولید اولین کراس‌اور خود با نام DBX را انجام می‌دهد. اما آیا این شرکت به افق جدیدی از تولید در آینده خود می‌نگرد؟

اطلاعات جدید از اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin +تصاویر

(تصویر یک)

سخت، اما حساس

چندی پیش در گزارش زیر به موضوع تولید شاسی بلند توسط لامبورگینی و انتقاد‌های وارد شده به این شرکت پرداختیم.


بیشتر بخوانید: هدف لامبورگینی از تولید اتومبیل‌های شاسی‌بلند چیست؟ +تصاویر


استون مارتین همان مشکل لامبورگینی را دارد. بعضی عنوان می‌کنند شرکتی مانند استون مارتین که تخصص در ساخت سوپراتومبیل‌های لوکس دارد چرا باید به ساخت شاسی بلند یا کراس‌اور روی بیاورد؟ دلیل این کار چیست؟ طرفداران خودرو‌های اسپرت این شرکت از این کار راضی نیستند. در گزارش بالا اشاره شده که پورشه نیز با چنین سوالات و مشکلاتی رو به رو بود و حالا با شاسی بلند خود "Cayenne" اسکناس چاپ می‌کند.

اتومبیل DBX در طراحی خود از جلو پنجره خاص استون مارتین بهره می‌برد، چراغ‌های باریک و هود‌های برجسته ظاهر تهاجمی این اتومبیل را کامل می‌کنند. در طراحی عقب خودرو، درب صندوق حجیم به همراه ظاهر خاص چراغ‌ها و دو خروجی اگزوز به چشم می‌خورد.

اطلاعات جدید از اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin +تصاویر

قدرت گرفته شده از AMG

انتظار می‌رود مانند دو مدل Vantage و DB۱۱، استون مارتین در کراس‌اور خود از موتور دوگانه ۴.۰ لیتری به همراه ۸ سیلندر محصول AMG استفاده کند. این موتور قدرت ۵۰۳ اسب بخار را تولید می‌کند که با سیستم انتقال ۸ سرعته خودکار ساخت ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود. به زودی استون مارتین موتور توربو دوگانه با ۱۲ سیلندر را هم پیشنهاد خواهد داد. همچنین احتمال معرفی مدل تمام الکترونیکی نیز وجود دارد. این مدل از دیفرانسیل چهارچرخ که پایه آن بر مبنای چرخ‌های عقب طراحی شده بهره می‌برد.

سیستم تعلیق بادی (سیستم انتقالی با استفاده از یک کمپرسور یا پمپ هوا) با ویژگی‌های مختلف به DBX کمک می‌کند تا در زمین‌های هموار یا ناهموار و در شرایط جوی مخلتف به راه خود ادامه دهد، البته به نظر می‌رسد از این نظر رقیبی جدی برای مدل‌های Jeep محسوب شود.

در آخر در مورد پلتفرم‌های این مدل حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد بعضی منابع اشاره کردند که Aston Martin از پلتفرم مرسدس استفاده می‌کند و برخی می‌گویند که از یک معماری آلومینیومی جدید در DBX استفاده خواهد شد.

در ادامه نیز تصاویر مربوط به کراس‌اور جدید استون مارتین را مشاهده می‌کنید:

اطلاعات جدید از اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin +تصاویر

اطلاعات جدید از اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin +تصاویر

اطلاعات جدید از اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin +تصاویر

اطلاعات جدید از اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin +تصاویر

اطلاعات جدید از اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin +تصاویر

اطلاعات جدید از اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin +تصاویر

اطلاعات جدید از اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin +تصاویر


بیشتر بخوانید: تصاویر جدید طرح مفهومی گوشی هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد 


انتهای پیام/

اولین کراس‌اور استون مارتین - Aston Martin را ببینید +تصاویر

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار