سهامداران منتظر باشند؛

سود سهام عدالت در راه است

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از واریز سود سهام عدالت برای ۵۶۸ هزار نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ بهروزی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه سود سهام عدالت بر اساس میزان سهام واریز می‌شود، گفت: این تعداد تا اردیبهشت ماه سال آینده سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تا پایان سال نیز تمام روستاییان، عشایر و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد و نهاد‌های حمایتی سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد.

بهروزی گفت: بیش از ۳۶ هزار نفر مشمول سهام عدالت در استان در قید حیات نیستند که تمام وراث آن‌ها با در دست داشتن اسناد هویتی خود و همچنین گواهی انحصار وراثت با مراجعه به دفاتر پیشخوان و امضای تقسیم نامه سهام عدالت نسبت به دریافت سود آن اقدام کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: چنانچه وراث تا پایان سال در این خصوص اقدام و تعیین تکلیف نکنند احتمال دارد سود سهام برای افراد دیگرمشمول این سهام واریز شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام سهام عدالت در شهریور سال ۹۴ انجام شده است و بر اساس ظرفیت‌های قانونی سهام عدالت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: امکان تخصیص سهام عدالت برای افرادی که در این بازه زمانی ثبت نام نکرده اند وجود ندارد.

بهروزی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش نهاد‌های حمایتی استان سود سهام عدالت را دریافت کرده اند،افزود: شرکت‌های سرمایه پذیر براساس قانون تجارت تا ۸ ماه فرصت دارند تا سود قابل تقسیم را به بخش خصوصی تحویل دهند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به اینکه تاکنون شرکت‌های خصوصی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی تحویل داده اند، اظهار کرد: در این تحویل نهاد‌های حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی و  غیره در اولویت بوده اند.

 وی گفت: افراد تحت نهاد‌های حمایتی که شماره شبا خود را ثبت کرده اند نیز تا پایان سال سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

جعفری گیو مدیرکل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در خصوص تعداد مشمولین سهام عدالت در استان افزود: این تعداد تا ابتدای دولت یازدهم ۶۴۰ هزار نفر بوده اند که ۳۸۱ هزار نفر از آن‌ها سود دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه اکنون ۸۵ درصد جمعیت استان مشمول سهام عدالت هستند، اظهار کرد: از ۶۴۹ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت استان ۵۶۸ هزار نفر شماره شبای خود را در سامانه ثبت کرده اند.

جعفری گیو با اشاره به اینکه ۹۹ درصد جمعیت استان یارانه دریافت می‌کنند، بیان کرد: فاز اول آن تا فروردین سال ۹۳ و فاز دوم آن از فروردین همان سال به بعد آغاز شد که در استان خراسان جنوبی در فاز اول، ۶۹۸ هزار و ۶۱۵ نفر یارانه دریافت کردند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص اقدامات این اداره کل در حوزه پژوهش نیز تصریح کرد: تاکنون ۶ کتاب در حوزه‌ تحلیل وضعیت اقتصادی استان به چاپ رسیده است.

وی همچنین تعداد کتب تدوین شده تا ابتدای دولت یازدهم را نیز ۴ عدد عنوان کرد و گفت: تعداد گزارشات اقتصادی از ابتدای دولت یازدهم ۵۲ عدد بوده است که اکنون به ۸۴ گزارش رسیده است.

جعفری گیو با بیان عملکرد این اداره کل در حوزه‌ بهبود فضای کسب و کار در استان افزود: بازنگری و بازبینی مجوز‌های کسب و کار استان ۱۵۸ مورد، ارائه پیشنهادات کارشناس حذف و اصلاح و تجمیع مجوز‌های کسب و کار ۱۱۷ مورد، اصلاح فرآیند کسب و کار ۶۹ مورد، شناسایی قوانین و مقررات محل کسب و کار ۱۴۹ مورد، تعداد قوانین محل کسب و کار اصلاح شده ۶ مورد و شناسایی یا موارد عدم تفویض اختیار فرآیند صدور مجوز‌های کسب و کار ۲۰ مورد بوده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص شاخص کل محیط کسب و کار در استان گفت: رتبه استان ما در بهار امسال ۱۴ و در تابستان همان سال ۱۱ بوده است.

وی با اشاره به عملکرد مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود:مبلغ کل سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان ۹۸۶ میلیون دلار برای تعداد ۱۸ پروژه بوده است که از این میان پروژه‌های دارای مجوز سرمایه کذار خارجی و فعال می‌توان به استخراج و بهره برداری معادن ذغال سنگ، ریخته گری شمش چدن، واحد بسته بندی مصالح ساختمانی، بسته بندی حبوبات، غلات و برنج، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی خوسف با داشتن سرمایه گذار از آفریقای جنوبی، نیروگاه ۱۰ مگاواتی بشرویه و غیره نام برد.

جعفری گیو از جمله پروژه‌های در حال پیگیری و دارای مجوز سرمایه گذاری در استان را پروژه پرورش شتر به روش مزرعه‌ای و مرتعی، تولید بتن آماده، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سربیشه و غیره عنوان کرد.

مدیرکل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص نظارت ها‌ی مالی اظهار کرد:در این خصوص با کمترین میزان تخلف روبه رو بوده ایم و موارد پیش آمده نیز سهوی بوده است.

وی گفت: مستند سازی املاک فاقد سند دولت به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی با شتاب قابل قبولی در حال انجام است به نحوی که اسناد مالکیت دولتی از سال ۹۰ تا پایان دی ماه از ۲ هزار و ۳۳۳ فقره به ۳ هزار و ۳۴۹ فقره سند افزایش یافته است و با راه اندازی سامانه اموال غیر منقول دولت (سادا) تعداد ۴ هزار و ۵۶۹ ملک دولتی شناسایی و ثبت شده اند که مستند سازی یک هزار و ۲۲۰ ملک فاقد سند و البته با فرآیند پیچیده و قانونی در حال پیگیری است.

جعفری گیو با اشاره به صدور ۲ هزار و ۷ فقره سند تک برگی در استان افزود: ۲۴ سال است که دولت روش جدیدی را تحت عنوان اسناد خزانه اسلامی برای تأمین مالی اتخاذ کرده است که میزان درآمد استان ما از این محل ۰/۲۰ درصد درآمد کل کشور است.

مدیر کل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: سهم اعتبارات عمرانی استان ما حدود ۲ درصد است که از این حیث معمولا در جایگاه ۱۷ تا ۲۰ در بین استان‌ها قرار دارد و این در حالی است که در تأمین درآمد‌های عمومی کشور سهم استان ما ۰/۲۹ درصد است که از این بابت استان ما در جایگاه ۲۹ قرار دارد.

انتهای پیام/غ

۹۹ درصد جمعیت استان یارانه دریافت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.