مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در دهه فجر امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیف الله فرزانه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: پنچ بازارچه موقت صنایع دستی در شهرستان‌های گلوگاه، ساری، بابل، بابلسر و فریدوکنار در دهه فجر جهت بازدید وخرید صنایع دستی و هنر‌های سنتی برپا خواهد شد.

وی به برگزاری سه آیین نکوداشت هنر ماه در مازندران اشاره کرد و افزود: سه آیین نکوداشت هنر ماه با هدف نکوداشت هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی در شهرستان بابلسر، سوادکوه و بهشهر برگزارمی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: همزمان با چهلمین سال بزرگداشت دهه فجر پنجیمن آیین نکوداشت هنرماه به منظور تجلیل از استاد پرویز نظری و اشرف السادات متولیان هنرمندان رشته‌های معرق-مشبک فلز و گلیم، روز شنبه ۱۳ بهمن ماه امسال در سالن فرهنگ و  ارشاد شهرستان بابلسر برگزر می‌شود.

فرزانه از برگزاری ششمین آیین نکوداشت هنرماه و تجلیل از دو هنرمند پیشکسوت استاد حوریه رستمیان و سوری اخی به ترتیب در رشته جاجیم و گلیم بافی ۲۴ بهمن ماه در شهرستان سوادکوه خبرداد.

وی گفت: هفتمین آیین ۲۷ بهمن ماه به تجلیل سه استاد بزرگ صنایع دستی استاد علی اکبر درستکار، رمضان علی قاسمی تیرتاش و قنبر رجبی در شهرستان بهشهر اختصاص دارد.

وی افزود: برنامه نکوداشت هنرمندان صنایع دستی که با عنوان هنرماه برگزار می‌شود قصد دارد علاوه بر تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و معرفی رشته‌های بومی و سنتی مازندران قدم مؤثری برای پویایی و اشاعه این هنر و صنعت ملی و بومی استان بردارد.

فرزانه با بیان اینکه پیش از این، از استاد قدم پور، محبی، شاه نظری، گلرد و توکل‌زاده، موسوی و کثیری به ترتیب هنرمندان پیشکسوت در رشته‌های گره چینی، سفال، نمد، لاک‌تراشی، حصیربافی و منبت چوب در قالب آیین نکوداشت هنرماه تقدیرشد.

انتهای پیام/آ

فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان مازندرانی در دهه فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.