۸۶ برنامه کمیته امداد در دهه فجر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت:در دهه فجر امسال ۸۶ طرح،برنامه و پروژه در سطح استان داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:در دهه ۴۰ قریب به اتفاق مردم در روستا‌ها زندگی می‌کردند و در جنگ جهانی اول که کشور مورد تجاوز استعمارگران قرار گرفت اولین اتفاقی که افتاد انبار قله‌ای که در کشور بود توسط کشور‌ها از بین رفت و پایه‌ی فقر در کشور ما گذاشته شد به شکلی که یک قحطی حیرت آوری را به وجود آورد و بسیاری از مردم بر اثر قحطی از بین رفتند.

وی افزود:در دهه ۳۰ تولیدات ما در روستا‌ها بود که از بین رفت و پس از مدتی که از جنگ جهانی اول گذشت در جنگ جهانی دوم قسمت دیگری از انبار قله‌ از بین رفت و تمام زیر ساخت‌های روستایی که به چرخه اقتصاد کمک می‌کرد نابود شد.

سلم آبادی گفت:تا دهه ۴۰ جامعه ما کاملا روستایی بود که ۷۰ درصد که آن را در بر می‌گرفتند و بیشترین افرادی که در جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آسیب دیدند همین روستاییان بودند که بسیاری از آن‌ها بر اثر قحطی از بین رفتند و این تیر خلاصی بود که به درآمد و روزی مردم زده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی افزود:از دهه ۴۰ به بعد با ملی شدن صنعت نفت پولی در چرخه‌ اقتصاد کشور قرار گرفت که تا دهه ۴۰ زیاد نبود ،در دهه ۵۰ نیز افزایش تولید را داشتیم و درآمد حاصل از فروش نفت به جای اینکه خرج محرومان شود صرف و خرج عیاشی‌ها و رفاه طبقه‌ خاصی در کشور می‌شد و با زیاد شدن تولید نفت باز هم هیچ گونه برنامه تحولی در بحث فقر زدایی در مناطق روستایی انجام نشد و درآمد حاصل از نفت هیچ گونه رفاهی را برای مردم روستا‌های ما ایجاد نکرد.

وی گفت: انقلاب سفید نیز که پیش از انقلاب رخ داد به زیر ساخت‌ها آسیب زده و یکی از عوامل فقر در کشور شد.

سلم آبادی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که متولد خدمت رسانی بودند انقلاب را به روستا‌ها صادر کردند،افزود: کشور در سال‌های ۵۸ و ۵۹ درگیر جنگ شد و اعتبارات کشور به سمت جنگ سرازیر شد اما امام خمینی(ره) فرمود: افراد مستضعف در روستا‌ها فراموش نشوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اظهار کرد:چون سازمانی شکل نگرفته بود گروه‌های جهادی در روستا‌ها به مردم نیازمند کمک می‌کردند.

وی بیان کرد:یکی از عوامل صدور انقلاب در داخل کشور دستگاه‌های خدمت رسان بودند که یکی از آن‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.

سلم آبادی تصریح کرد:در اوایل انقلاب نیاز مردم آرد،پتو، نفت و اقلام ضروری بود اما در حال حاضر مردم نیازمند بهداشت، مسکن، تلفن و بسیاری از موارد دیگر هستند و خدماتی که پس از انقلاب به مردم عرضه شده قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ادامه داد:در سال ۹۷ فشار‌های اقتصادی زیادی به مردم وارد شد و بنابراین نگاه دولت و مجلس به محرومان ،فقرا و نیازمندان یک نگاه ویژه بوده است.

وی گفت:امسال در طول ۴ دهه امداد که گذشته، اولین سالی است که توانستیم صف‌ های انتظار نوبت معیشت را برداریم.

سلم آبادی افزود:امسال ۲۶ میلیارد تومان منابع گرفتیم که عمده‌ آنها در مناطق محروم وام‌های ضروری و کارگشایی بوده که انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد:۱۰۳ میلیارد تومان منابع اشتغال برای محرومان در سال ۹۷ داریم که هم به توانمند سازی خانواده‌ها و هم به معیشت آن‌ها توجه شود.

وی ۶ مشکل و نیاز اساسی در خانواده‌ها را اشتغال، توانمند سازی خانواده‌ها، نیازمندی مسکن، جهیزیه،  بهداشت، درمان و سلامت ،تحصیلی و آموزش عنوان کرد و گفت: به همه آنها توجه لازم صورت گرفته است.

سلم آبادی بیان کرد:در سه روستای جلاران، ذکری و گل نی نیز یک کار مشترک در حوزه مسکن توسط کمیته امداد و بنیاد مسکن انجام شده که  نزدیک به بهره برداری است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:ما در دهه فجر امسال ۸۶ طرح ،برنامه و پروژه در سطح استان داریم.

وی افزود:در بنیاد مسکن طرح های هادی و بهسازی ۳۱ پروژه، کلنگ زنی در ساختمان‌های اداری ۲ قسمت، کلنگ زنی مسکن محرومان ۷۵ پروژه در افتتاح واحد مسکونی در بنیاد مسکن ۳۲۶ واحد که ۲۹ واحد آن از محل تفاهم نامه‌ ای بوده که با سازمان بهزیستی انجام شده و افتتاح واحد‌های مسکونی در اعطای سند مالکیت ۲ مکان است که انجام خواهد شد.

سلم آبادی اظهار کرد:در جهاد کشاورزی پروژه‌های قابل افتتاح ۲۷ طرح است، در مجموع ۶۳۰ برنامه و طرح برای جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی نیز ۳۸ پروژه را در دهه فجر دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد:در سازمان محیط زیست ۹ برنامه، در سازمان تعاون روستایی استان ۱۸ برنامه و در شرکت توزیع نیروی برق استان ۱۷۴ پروژه ، در فناوری اطلاعات ۱۴ برنامه و ۳ پروژه  مربوط به منابع طبیعی خواهد بود. 

انتهای پیام/غ

برچسب ها: کمیته امداد ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.