میثم عابدی گفت: قطعات بیش از ۲۴ مجموعه خودرو ساز در کارخانه‌های قطعه سازی اراک تولید می‌شود.

تامین قطعات بیش از ۲۴ مجموعه خودرو ساز در اراک/ کمبود نقدینگی بزرگترین مسئله شرکت‌های قطعه سازمیثم عابدی مدیر مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت ساخت قطعات خودرو در اراک در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: قطعات بیش از ۲۴ مجموعه خودرو ساز در کارخانه‌های قطعه سازی اراک تولید می‌شود.

وی افزود: این کارخانه در توزیع و عرضه قطعات مورد نیاز بیش از ۲۴ مجموعه خودرو ساز بالاخص گروه بزرگ خودروسازی سایپا نقش عمده و ارزنده‌ای ایفا می‌نماید.

عابدی افزود: این شرکت با بکارگیری بیش از ۱۵۰ نفر نیروی ماهر و متخصص موفق به جلب نظر مساعد شرکت‌های بزرگ خودروسازان کشور ایران مانند"سایپا", "محورخودرو" , "زاگرس خودرو" , "بهمن موتور" , "ایران خودرو" , "زاگرس خودرو" و "ایران خودرو" و "پارس خودرو" و انجام همکاری‌های گسترده با آنها شده است.

وی اضافه کرد: این شرکت با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مختلف در زمینه طراحی و قالب سازی، پرسکاری ، ماشین کاری ، خطوط مونتاژ مجهز به دستگاه‌های متنوع جوشکاری، سیستم‌های مکانیزه پوشش رنگ استاندارد و ایجاد توانمندی‌های سیستمی مورد نیاز موجب کسب رضایت خودرو سازان بزرگ شده است.

مدیر مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت ساخت قطعات خودرو در اراک ادامه داد: پیرو تلاش تیمی صورت گرفته توسط واحد مهندسی و تحقیق و توسعه، این شرکت موفق به طراحی محصول مجموعه پدال کلاچ و مجموعه پدال ترمز AT,MT پلت فرم جدید SP۱۰۰ (خودروی رهام)، شامل کلیه پارامتر‌های فنی و کیفی محصول شده است.

وی بیان کرد: از فعالیت‌های تحقیقاتی این شرکت، تولید و عرضه ۴ مجموعه حساس از سیستم ترمز کامیون و کامیونت‌های مرسدس بنز تولیدی ایران است و هم اکنون نیز یکی از تولید کنندگان مجموعه پمپ و گیج سیستم سوخت رسانی خودرو است.

کمبود نقدینگی لازم بزرگترین مسئله شرکت‌های قطعه ساز

عابدی با اشاره به نوسانات شدید قیمت ارز، بزرگترین مسئله شرکت‌های قطعه ساز را نقدینگی لازم برای تهیه مواد اولیه تولیدی و هزینه نوسازی و یا بروزرسانی تجهیزات کارگاهی همانند اتوماسیون صنعتی و رباتیک کردن خطوط تولیدی و نیاز به حمایت مالی از تولید داخل و در نظر گرفتن مشوق‌های مالی در این خصوص دانست.

وی تصریح کرد: ضمناً با توجه به مشکلات مالی قطعه سازان، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده این شرکت‌ها، که یکی از سرمایه‌های اصلی آنها است در حال تغییر رشته کاری و خروج از این صنعت هستند که این موضوع اهمیت حمایت‌ها را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.