دبیر کل کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان گفت:کارگاه آموزشی کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان با موضوع نقش مهم شهرداری‌ها در پایداری شهرها عصر امروز در یزد برگزار شد.

کارگاه آموزشی کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان در یزد برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، جعفر امینی مقدم دبیر کل کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان گفت:کارگاه آموزشی کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان با موضوع نقش مهم شهرداری‌ها در پایداری شهرها عصر امروز در یزد برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه، نماینده کشور افغانستان در مورد برنامه کوهستان‌های مرکزی این کشور گزارش هایی را ارائه کرد و از تشکیل انجمن‌هایی در این کشور برای مدیریت سوخت‌ها خبر داد.

امینی مقدم ادامه داد: بخش دیگری از کارگاه‌های آموزشی امروز به چگونگی دستیابی به شهر بدون کربن تا سال ۲۰۳۰ اختصاص یافت که از سوی شهردار ایسپو کشور فنلاند مطرح شد و صاحب نظران نیز نظرات خود را در این خصوص اعلام کردند.

در این کارگاه آموزشی که بیش از ۷۰ نفر از متخصصان از ۲۵ شهر جهان و صاحب نظرانی از کشورمان حضور داشتند، به نقش توسعه در گردشگری پایدار پرداخته شد.

این کارگاه آموزشی با عنوان بررسی منطقه ویژه گردشگری سالزکامگوت به عنوان نمونه‌ای از توسعه موفق گردشگری پایدار برگزار شد و در ادامه آن صاحب نظران در گفتگویی تعاملی در زمینه گردشگری پایدار به عنوان آنچه محیط زیست ما را نجات می‌دهد، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس بنیاد جهانی انرژی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: در نوزدهمین اجلاس بنیاد جهانی انرژی، شهر یزد به عنوان پایتخت شهر‌های پایدار جهان معرفی و همچنین از بهترین عملکرد‌های ارزیابی شده در حوزه انرژی پایدار تقدیر می‌شود.

همچنین در ادامه این کارگاه آموزشی، نماینده کشور بنگلادش در مورد جذب مشتریان در مقیاس روستایی برای کسب و کار‌های سبز و نماینده نپال در مورد کاهش آلاینده متان در پروسه کاشت برنج مطالبی را ارائه کردند.

نیومن اظهار داشت: انتقال تکنولوژی و دانش ساختمان سازی و همچنین انتقال تجربیات شهر جهانی یزد در زمینه شاخصه‌های توسعه پایداری از جمله آورد‌ها و مزایای انتخاب استان یزد به عنوان پایتخت جهانی شهر‌های پایدار در سال ۲۰۱۹ است.

نخستین کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان و نوزدهمین کنفرانس بین المللی سازمان جهانی انرژی با حضور ۷۰ نفر از متخصصان جهانی حوزه‌ی انرژی‌های پایدار و اساتید دانشگاه‌های ۲۵ کشور جهان صبح امروز به میزبانی شهر جهانی یزد آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

برگزاری کارگاه کنفرانس بین المللی شهر‌های پایدار جهان  در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار