مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز از زنگ پویش ملی مبارزه با سرطان در مدارس ناحیه ۲ اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز با اشاره به دستاورد‌های نظام سلامت در دهه‌های اخیر به ویژه در مراقبت و کنترل بیماری‌های واگیر، بیماری‌های غیر واگیر را مشکل اصلی سلامت کشور در حال حاضر دانست.

وی افزود: ۷۶ درصد علل مرگ و میر در کشور، مربوط به ۴ بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان، دیابت و بیماری‌های تنفسی است که اگرسوانح و حوادث را به آن اضافه کنیم، ۹۰ درصد علل مرگ و میر در کشور به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص می‌یابد.

حسین پور بیان داشت: شعار این پویش (سرطان، قابل پیشگیری و درمان است) بوده که اهداف اصلی این پویش، شامل افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه‌های آن (با تاکید برمشکلات منطقه ای)، اصلاح باور‌های نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن، جلب مشارکت سیاستگذاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان با تاکید بر مشکلات منطقه‌ای دانست.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز عنوان کرد: مدارس در پیشگیری از بیماری‌ها می‌توانند نقش بسیار برجسته‌ای داشته باشند و امروزه همه ما باید به این باور دست یابیم که فرهنگ پیشگیری از بیماری و رعایت بهداشت باید در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی درآید که در همین راستا نقش مدارس بسیار پراهمیت است.

گفتنی است گروه‌های هدف این پویش، مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده‌ها، سیاستگذاران و مجریان خارج حوزه سلامت و سیاستگذاران و مجریان حوزه سلامت هستند.

انتهای پیام/م

توجه به اصل پیشگیری از بیماری ها در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.