همیلتون مورائو، رئیس‌جمهور موقت برزیل اعلام کرد در حال حاضر به انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی نمی‌اندیشد.

برزیل: در حال حاضر برنامه‌ای برای انتقال سفارت به قدس نداریمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، همیلتون مورائو، رئیس جمهور موقت برزیل روز دوشنبه اعلام کرد در حال حاضر دولت این کشور تصمیم ندارد سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کند. این اظهارات نشان دهنده سردرگمی در قلب دولت برزیل در این زمینه است.

ژنرال همیلتون مورائو که سمت معاون رئیس جمهور را برعهده دارد، به طور موقت جانشین ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل شده است. ژایر بولسونارو روز دوشنبه برای عمل جراحی برداشتن لوله کلستومی و وصل‌کردن مجدد روده‌ها، در بیمارستان بستری شد. 

مورائو این اظهارات را در دیدار با ابراهیم الزبن، سفیر فلسطین در برزیل مطرح کرد. وی پس از دیدار با سفیر فلسطین در جمع رسانه‌ها گفت: پاسخی که من به او دادم پاسخی دولتی بود. در حال حاضر دولت برزیل به هیچ وجه به انتقال سفارت فکر نمی‌کند.

با این حال بولسونارو در ماه نوامبر، یک روز پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد پس از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که سفارت این کشور را در ماه مه به قدس منتقل کرد قصد دارد سفارت برزیل را هم انتقال دهد. این خبر حتی در میان برخی متحدان بولسونارو نیز اعتراضاتی به همراه داشت. اما به نظر می‌رسد بولسونارو پس از آن عقب نشینی کرد زیرا گفت هنوز در مورد انتقال سفارت تصمیمی گرفته نشده است. اما در ماه ژانویه بولسونارو در گفتگویی تلویزیونی بار دیگر در اظهارات خود تجدیدنظر کرد و گفت: همان طور که نخست وزیر اسرائیل گفت، تصمیم اتخاذ شده است و تنها تعیین زمان اجرایی شدن آن مشخص نیست.

انتهای پیام/

برزیل قصد انتقال سفارت به قدس اشغالی را ندارد

برچسب ها: آمریکا ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار