جهرمی گفت: منتظر هستیم وزارت دفاع زمان مناسب برای در مدار قرار گرفتن ماهواره دوستی شریف را اطلاع دهد.

برای پرتاب ماهواره «دوستی» منتظر اعلام وزارت دفاع هستیم/ اشکالات ماهواره‌بر سیمرغ برطرف شده استبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاحیه همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن و در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن ماهواره پیام در مدار گفت: علت قرار نگرفتن ماهواره پیام در مدار و مشکلات ماهواره‌بر سیمرغ و ایرادات آن در وزارت دفاع توسط کمیته وزارت شناسایی و برطرف شد.

جهرمی ادامه داد: منتظر هستیم وزارت دفاع زمان مناسب برای در مدار قرار گرفتن ماهواره دوستی شریف را اطلاع دهد؛ نتایج حاصل از ماهواره دانشگاه شریف در ماهواره ظفر که در دانشگاه علم و صنعت در حال ساخت است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کار توسعه ماهواره و ارتقای دانش فضایی در حال پیگیری است، گفت: به همت دانشگاه علم و صنعت اولین کنفرانس کاربرد فضایی پایه ریزی شد که دستاوردی عظیم در حوزه محیط زیست و مدیریت منابع آب خواهد داشت و می‌تواند اشتغال‌زایی خوب داشته باشد.

وی درباره پارک علمی فضایی بیان کرد: در هفته فضایی اولین پارک کسب و کارهای فصل پیمانه در مازندران ایجاد می‌شود که می‌تواند به توسعه اشتغال کمک کند.

جهرمی با بیان اینکه توسعه کاربردهای فضایی و پیشبرد اهداف آن هدف ماست، گفت: امیدوارم نتایج و دسترنج تلاشی که دانشمندان پس از انقلاب داشتند در زندگی روزمره مردم مورد استفاده قرار گیرد و از این نتایج حداکثر استفاده را کنیم.

جهرمی درباره ماهواره پیام ٢ اظهار کرد: به دلیل مشکلات فنی در ماهواره‌بر پیام نتوانست در مدار قرار بگیرد و سریعا پس از آنکه اقدامات عملیاتی ماهواره پیام تمام شد و اشکالات آن مشخص شد، فاز ساخت ماهواره پیام ۲ با دقت بسیار بهتر آغاز شد و اکنون در حال ساخت است و زمان پیش بینی اتمام آن سه سال است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کشورهای خارجی به دنبال سیاه نمایی علیه ایران هستند و دستاوردهای نمی‌بینند و عیب‌ها را را بزرگنمایی می‌کنند اما صنعت فضایی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

آغاز فاز ساخت ماهواره پیام ۲

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
داشتن توانایی های خارج از جو از همه لحاظ نیاز ضروری و حیاطی امروز کشوره،چه از لحاظ امنیت دفاعی چه فناوری،پس بیخودی به اشتغال و نون شب مردم ربطش ندید،درآمد این مملکت زیاده باید فقط خود کفا باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
قبلاگفته شده بودماهواره پیام۲ظرف۱سال ساخت وپرتاب میشود ولی شماازسه سال صحبت میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اسم ایشونو باس بذارن وزیر موبایل چون اصلا به فکر وای فای مردم بیچاره نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
توضیح دهید واقعا چندمیلیارد تومن هزینه ماهواره پیام کردید که به راحتی دود شد تموم شد........با این پول چندین هزار نفر صاحب خانه میشدند چرا تحریم تقصیر امریکا می اندازید ما از داخل تحریم میخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
من به دولت انتقاد جدی دارم ولی مشکلات این چنینی طبیعی است
آخرین اخبار