مدیرکل هواشناسی استان مرکزی از ادامه وزش تندباد در استان مرکزی خبرداد.

ادامه تند باد در استان مرکزی/ گزارش خسارت از تندباد ۱۰۸ کیلومتریبهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: سامانه‌ای که از ۲ روز گذشته استان مرکزی را تحت تاثیر قرار داده، باعث وزش باد‌های شدید در برخی از ساعات شد به طوری که حداکثر سرعت باد در استان و شهرستان اراک تا ۱۰۸ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

بهاروند افزود: سرعت باد تا اواخر وقت دیشب ادامه داشت و پس از آن تا صبح امروز شاهد بارش‌ باران به صورت رگبار باران و در مناطق کوهستانی رگبار برف و باران داشتیم و این سامانه بیشترین بارش‌ها را در منطقه شازند داشت.

وی اضافه کرد: مجدداً از صبح امروز تا ساعت بعدازظهر با توجه به تغییرات زیاد فشار هوا، وزش شدید باد را در منطقه خواهیم داشت که پیش بینی می‌شود سرعت باد به ۹۰ و ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و این سامانه از ساعات بعدازظهر امروز از منطقه خارج می‌شود.

گزارش خسارت جزئی از تند باد ۱۰۸ کیلومتری

غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی هم گفت: وزش باد شدید در مناطقی از شهرستان‌های اراک و خنداب باعث ریشه کنی درخت، افتادن تیر برق، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، فروریختن دیوار، کنده شدن شیروانی و قطع برق شد.

غیاثی با بیان اینکه با تلاش گرو‌های اداره توزیع نیروی برق جریان برق بیشتر مناطق اراک و خنداب وصل شد به هم استانی‌ها توصیه کرد: موارد ایمنی را در هنگام وزش باد شدید رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار