شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد قربانیان اصلی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) مصرف‌کنندگان انگلیسی خواهند بود.

برکسیتِ بدون توافق با قدرت خرید انگلیسی‌ها چه خواهد کرد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، نمایندگان پارلمان انگلیس امروز اصلاحات در طرح توافق برکسیت را بررسی می‌کنند. نمایندگان پارلمان انگلیس پانزدهم ژانویه طرح پیشنهادی دولت درباره توافق برکسیت را رد کردند.

احتمال خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به شدت نگرا‌ن‌کننده است. خرده‌فروشان در انگلیس با ارسال نامه‌ای برای نمایندگان پارلمان در این باره هشدار دادند. در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا نخستین کسانی که مجازات می‌شوند مصرف‌کنندگان انگلیسی خواهند بود. یک سوم مواد غذایی که در انگلیس مصرف می‌شود از دیگر کشور‌های اروپایی وارد می‌شود. در واقع در صورت بسته شدن راه ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی از بندر کاله، سوپرمارکت‌های انگلیس خالی خواهند شد. احتمال برکسیت بدون توافق خطر اختلال در این شبکه توزیع را به همراه خواهد داشت.

ویلیام بین از انجمن حرفه توزیع در انگلیس می‌گوید خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به منزله تاخیر جدی در توزیع مواد غذایی در فروشگاه‌ها و برای خریداران است. این تاخیر موجب کاهش فرصت مناسب برای مصرف و در نتیجه کاهش انتخاب‌ها می‌شود. خرده‌فروشان همچنین پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها نیز افزایش یابند. کاهش ارزش پوند می‌تواند موجب افزایش قیمت کالا‌های وارداتی شود. به علاوه احتمالا تعرفه‌های گمرکی هم وضع خواهد شد.

این شرایط بر بسیاری از بخش‌های اقتصادی تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال شرکت ایرباس که چهارده هزار نیرو در انگلیس دارد اعلام کرد احتمالا ساخت بال هواپیما‌های خود را در انگلیس متوقف خواهد کرد. بخش بانکی هم تحت تاثیر قرار گرفته است. از زمان اعلام برکسیت بسیاری از بانک‌های بزرگ بین‌المللی انگلیس را به مقصد دیگر پایتخت‌های اروپایی ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/

تاثیر برکسیت بدون توافق بر اقتصاد انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار