سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد امور دیه قرار می‌گیرد تا با اولویت زندانیان زن و بدهکاران مهریه پرداخت شود.


اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه برای آزادی زندانیان زن و بدهکاران مهریه/ ایثارگران از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار می‌شوندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، در نشست خبری امروز( دوشنبه  ۹ بهمن ماه) خود با اشاره به مصوبات این کمیسیون گفت:  بانک مرکزی مکلف شد، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها را به کمیته امداد اختصاص دهد و ۶۰۰ میلیارد تومان هم از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به سازمان بهزیستی جهت طرح‌های اشتغالزایی مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می‌گیرد تا برای ادای دین زندانیان با اولویت زندانیان زن و بدهکاران مهریه پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: براساس مصوبه دیگر این کمیسیون مقرر شد، کلیه اقشار به صورت رایگان و براساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرند.

مفتح تاکید کرد: بنیاد شهید هم مکلف شد به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال و معسر که فاقد شغل هستند، کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت شود.

وی  با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه گفت: کلیه شرکت‌ها، صندوق‌های بیمه پایه، تکمیلی و بیمه درمان اعم از دولتی و غیردولتی، تامین اجتماعی، تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح، کمیته امداد و سازمان‌های بیمه‌گر مکلف شدند تا اطلاعات بیمه‌شدگان را به صورت برخط به پایگاه اطلاعات ارسال کنند و شرایط و زیرساخت لازم را فراهم کرده و به جای نسخه کاغذی بتوان از نسخه الکترونیکی استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: دولت و بانک مرکزی مکلف شدند، تسهیلات بانکی برای مسکن ۱۰۰ هزار نفر را پرداخت و یارانه تسهیلات آن را هم از محل منابع ذی‌ربط تامین کند، همچنین ایثارگران از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار می‌شوند.

مفتح بیان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی تبصره‌های پایانی لایحه بودجه ۹۸ است و تلاش می‌کند تا براساس برنامه زمان‌بندی شده و تا پایان این هفته گزارش خود را برای ارائه به هیئت رئیس مجلس آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار