سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ کل کشور به تشریح جزئیات مصوبات این کمیسیون پرداخت.

شرایط وام مسکن برای بازنشستگان مشخص شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ در نشست خبری امروز (چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه)، اظهار کرد: همچنان به بررسی هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ در کمیسیون تلفیق ادامه می‌دهیم و در تبصره‌های پایانی قرار داریم.

وی افزود: بر اساس آنچه در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ تصویب شد، مقرر شد که شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داشته باشند تا با تایید وزیر ارتباطات ۱۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی خود را برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر اختصاص بدهند تا بتوانیم در حوزه سرمایه‌گذاری‌های این چنینی رونقی برای تشکیل شرکت‌ها و توسعه اشتغال در این حوزه ایفا کنیم.

وی افزود: همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق سازمان‌های توسعه‌ای و شرکت‌های تابعی خود مکلف شد تا طرح‌های دولت الکترونیک و همچنین توسعه خدمات الکترونیکی و پروژه هوشمند سازی مدارس را تأمین اعتبار کند.

مفتح تصریح کرد: بر اساس مصوبه دیگر دولت مجاز شد تا از طریق سازمان‌های توسعه‌ای در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید با رعایت سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نسبت به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، زیرساختی و نوسازی صنایع و در نظر گرفتن وضعیت‌های منطقه‌ای و آمایش سرزمینی و اولویت بندی مناطق کم‌تر توسعه یافته اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: بر اساس مصوبه دیگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف شد، سامانه خدمات حمایتی را ایجاد کند و کلیه خدمات حمایتی، دستگاه‌های دولتی و آستان‌های مقدس، نهاد‌های انقلابی و کلیه دستگاه‌هایی که به کمک‌های حمایتی می‌پردازند با ذکر کد ملی در این سامانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: در مصوبه‌ای دیگر به دولت اجازه داده شد که با ۱۰ درصد از اعتبارات عمرانی خود در قالب یارانه سود وجوه اداره شده یا کمک بلاعوض برای اجرای پروژه‌های مصوب تخصیص دهد تا از این طریق رونقی در اجرای پروژه‌های مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد شود.

مفتح گفت: طبق مصوبه چند روز قبل که به نظر می‌رسد در انعکاس آن اشتباهاتی رخ داد سپرده‌ها و وام‌هایی که برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی قائل شده بودیم میزان صحیح آن را مجدداً ذکر می‌کنم؛ لذا بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد که از محل سپرده‌گذاری‌های قرض‌الحسنه بانک‌های عامل ۵ هزار میلیارد تومان برای اعطای وام قرض‌الحسنه تخصیص داده شود، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان توسط کمیته امداد توزیع می‌شود و ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان بهزیستی برای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش با اولویت زنان سرپرست خانوار اختصاص پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: همچنین بانک مسکن مکلف شد از محل بازگشت وام‌های مسکن ۴۰ هزار فقره وام را به بازنشستگان ارائه دهد.

مفتح ادامه داد: این وام به بازنشستگانی که ۵ سال از بازنشستگی آن‌ها می‌گذرد و در ۱۰ سال گذشته خود و همسرشان مسکن نداشته‌اند، اختصاص پیدا می‌کند به نحوی که سود بازپرداخت آن در تهران به میزان ۹ درصد، مراکز استان‌ها ۷ درصد و در سایر شهر‌ها و روستا‌ها ۴ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: مشمولان این وام کلیه بازنشستگان لشکری و کشوری و تأمین اجتماعی هستند که مستمری آن‌ها کمتر از ۳ میلیون تومان باشد که این افراد می‌توانند از محل ۴۰ هزار فقره وام مسکن برخوردار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علینظری
۱۴:۴۸ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام من با سی وسه سال سابقه بیمه باید حداقل بگیرم وخونه هم ندارم با این اوضاع گرانی وبیماری همسرم وخودم نمیدونم با اجاره نشینی چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم سلیمانی
۱۵:۱۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
با سلام لطفا مبلغ وام رابیشتر کنیدمثلا ده میلیون با توجه به تورم حداقلی حقوقم نمی توانم برای دختر یا پسرمون جهیزیه تهیه کنیم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام .....جناب سخنگوی تلفیق .. اگر راست میگویید و میدانید بازنشستگانی هستند مشکل مسکن دارند پس بسازید!!! با همکاری حساب 100 امام یا بنیاد مسکن این برای یک دولت زشت است که بازنشسته اش فاقد مسکن باشد .(این سیاست مالی زشت شماست تحرک اقتصادی و تولید ناخالص داخلی تان ناشی از بدهکاری مردم به بانکها مخصوصا در حوزه سرزمینی و انفالی سهم الهی شان باشد)نظام دینی یعنی نظام اقتصادی در شان ...ریال شانی ندارد .ریال ما در سرتاسر دنیا ارز محسوب نمیشود چون پول کالا نیست در نتیجه قدرت جابجایی ارزشها را ندارد پس وسیله سرقت و سبقت از ارزش هاست مگر سال بعد توجیه افزایش پرداختی به کارکنان و مستمری بگیران 20 درصد تورم نیست ؟؟؟؟ ثانیا مگر شما مسکنی تولید کرده اید ؟؟؟؟مسکن ....عمومی تان ....کجاست ؟؟؟؟مگر 200 میلیارد تومان برای مطالعه آن صرف نکردید ؟ کجاست ؟مقابل مسکن مهر ایستاده اید 1/700/000 مسکن مهر به همراه 4 میلیون مسکن نیمه کاره یا دارای پروانه .بخش خصوصی (که بعلت سیاستهای بد اقتصادی شما توجیه اقتصادی در تولید ندارد؟؟؟ ) از زمان دولت قبل مانده ...که باعث تشنج بازار است .بازنشسته چگونه آرزوی مسکن را در این دنیا در دل داشته باشد.؟جای بازنشسته بالاخره کجاست ؟؟؟مگر وزیر مستعفی شما نفرمودند سونامی بازنشستگان و سالمندان ....افتخار آخوندی مستعفی همین است که مسکن مهری افتتاح نکرده یعنی هر چه منابع دولتی صرف آن شده در جامعه بازگشتی نداشته و تورم زا بوده است مانند کارخانه سیمانی می ماند که بجای سه ساله در فلوچارت زمانی بهره برداری جهت رفع نیاز مردم و بازگشت سرمایه وارده به بازار تبدیل به پروسه بیش از ده ساله شده و علاوه بر عدم تامین نیاز بازار از جهت سیمان و عدم جذب سرمایه های وارد شده به بازار باعث کمبود سیمان و گرانی هم شده و خودش هم نیاز به سیمان جهت ادامه ساخت دارد ...کارشناسان تلفیقی که با رای مردم وارد مجلس که نهاد نظارتی و قانون گذاری هستند کجایندبا پول ایران نمیشود مسکنی در موطن مادری خرید!!!!!! پاسخ اقشار مردم بویژه بازنشستگان که زیر ساخت فعلی حکومت را از ایشان تحویل گرفته و مورد بی توجهی واقع شده اند این است که 3 میلیون به پایین باید حقوق و مستمری داشته باشند تا گزارش تلفیقی و اصل 90 در پایان آذر ماه سال آینده شان درست دربیاید؟؟؟ آیا تراز مالی تان را بالانس میخواهید یا خودتان در مجلس از شوق بالانس میزنید .....؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
آقای مفتح مگر حقوق 3/400 با 3/000 چقدر اختلاف دارد فقط میگویید زیر سه میلیون چرا سقف هشت میلیون و دویست باشد بعد حقوقها یکسان اضافه شود لااقل بالای سقف پنج تا شش میلیون را اضافه نکنید و یا کمتر اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام .....مشکل حقوق نیست بازنشسته ای که 30 سال یا بیشتر برای این دولت و کشور خدمت کرده آنهم با حداقل ها و تحریم ها ....فاقد مسکن باشد ؟
آخرین اخبار