اتحادیه اروپا هشدار داد خروج انگلیس از این اتحادیه ممکن است بدون توافق و به طور ناگهانی روی دهد.

مقام اروپایی: برکسیت ممکن است به طور ناگهانی صورت گیردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سابین ویند، معاون میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور خروج انگلیس از این اتحادیه با انتقاد از شیوه‌ای که ترزا می، نخست وزیر انگلیس در گفتگو با بروکسل در پیش گرفته است هشدار داد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است بدون توافق و به طور ناگهانی روی دهد.

نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه شنبه درباره چند طرح اصلاحی به منظور تلاش برای یافتن راه برون رفتی از بحث برکسیت رای گیری خواهند کرد.

ویند، نخست وزیر انگلیس را متهم کرد در طول مدتی که با اتحادیه اروپا گفتگو می‌کرد دولت و پارلمان کشورش را در جریان محتوای این مذاکرات نگذاشته بود؛ در نتیجه بسیاری از نمایندگان از محتوای توافقنامه‌ای که وی در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با بروکسل به دست آورده بود، شگفت زده شدند.

ویند افزود: خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا تنها سناریویی است که به اقدام و تصمیم هیچ کسی نیاز ندارد. به همین علت است که ما بر این باوریم که احتمال وقوع چنین سناریویی بالاست.

نخست وزیر انگلیس به همین منظور مذاکرات و رایزنی‌هایی را با مخالفان خود آغاز کرد که خیلی سریع و به طور ناگهانی پایان یافت. وی سپس از مذاکرات جدیدی با جناح اکثریت پارلمان کشورش درباره توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد. عمده این مذاکرات درباره مرز‌های میان دو ایرلند است. ترزا می‌ قرار است نتایج مذاکرات خود را به اطلاع همتایان اروپایی‌اش برساند.

نخست وزیر انگلیس ممکن است از اروپایی‌ها بخواهد بند پشتیبان موسوم به "بک استاپ" را که در میان نمایندگان کشورش بسیار بحث برانگیز شده است، رها کنند. هدف این بند این است که از بازگشت مرز‌ها میان دو ایرلند جلوگیری شود. اما معاون میشل بارنیه اعلام کرد: بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا این درخواست را رد کرده اند. مذاکرات در این خصوص میان انگلیس و اتحادیه اروپا انجام نگرفته بلکه میان خود انگلیسی‌ها انجام گرفته است. ما در نظر نداریم درباره توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که به تایید دو طرف رسیده است، یک بار دیگر گفتگو کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
انگليس خائن بالفطره است
آخرین اخبار