مدیر کل راهداری استان همدان از ثبت ۱۶۰ میلیون تردد در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی  استان همدان خبر داد.

ثبت 160میلیون تردد در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  مصطفی پناهنده مدیر کل راهداری استان همدان در نشست خبری با خبر نگاران با اشاره به فعالیت سامانه‌های به روز و جدید در محور‌های مواصلاتی استان همدان گفت: همزمان با چهلمین بهار انقلاب اسلامی مرکز مدیرت راه‌های استان همدان در بحث فناوری اطلاعات و مدیریت راه‌ها همگام با دنیا و تکنولوژی روز حرکت می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: رشد و حرکت ما در حوزه فناوری اطلاعات جهشی و به روز بوده است که با وجود تحریم‌های گسترده بر کشور ما بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به اینکه سامانه‌های تردد شمار در استان همدان مکانیزه و به روز شده است، گفت: در گذشته تردد شمار به صورت دستی بود که نیروی انسانی و وقت زیادی را طلب می‌کرد.

پناهنده با بیان اینکه تردد شمار‌ها در بیشتر جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان همدان نصب شده است، گفت: در این تردد شمار‌ها قابلیت شناسایی نوع خودرو، ویژگی و مدل خودرو قابل شناسایی است.

وی به اشاره به دیگر سامانه‌های نظارتی در اداره کل راهداری استان همدان گفت: سامانه نظارت تصویری که دوربین‌های نظارت تصویری ثبت می‌شود، وظیفه شناسایی ترافیک و اختلال در رفت و آمد جاده‌های استان را بر عهده دارد.

پناهنده در ادامه بیان کرد:حدود ۲۵ دوربین پایش تصویری در جاده‌های استان همدان نصب شده است که ابزاری برای رصد محور‌های استان همدان است.

مدیر کل راهداری استان همدان با بیان اینکه ۶۶ سامانه ثبت تخلف سرعت در محور‌های مواصلاتی استان همدان نصب شده است، گفت: این سامانه سرعت لحظه‌ای و متوسط وسایل نقلیه  را ثبت کرده برای اعمال قانون به پلیس راه ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: این سامانه نقش مهمی در کنترل سرعت رانندگان متخلف و کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

پناهنده گفت:استان همدان در ۸ ماه گذشته با ۱۴ درصد کاهش تصادفات رتبه کشور را در این زمینه کسب کرده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه توزین در حال حرکت در استان همدان همدان گفت: این سامانه در محور‌های همدان - سنندج، همدان - رزن در مسیر رفت و برگشت و همدان ملایر نصب و  یا در حال راه اندازی است.

مدیر کل راهداری استان همدان  با اشاره به افزایش تردد‌ها در محور‌های استان همدان، گفت: در استان همدان ۱۶۰ میلیون تردد ثبت شده است که افزایش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

پناهنده  بیان کردک سامانه ثبت سوانح جاده‌ای تمامی رخداد‌ها را ثبت و ذخیره می‌کند که خود کمک و منبع قابل قبولی برای نیرو‌های خدمت رسان ازجمله اورژانس، پلیس  و هلال احمر به شمار می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت پایانه‌های بار استان همدان بیان کرد: در سال جاری ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار کالا از استان همدان جابه جا شده است.

مدیر کل راهداری استان همدان  گفت:: در سال جاری بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در استان همدان جابه جا شده است.

 پناهنده با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ کامیون فعال در استان همدان موجود است، گفت: در این بخش ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به مشکلات خطی کشی راه‌های و محور‌های استان همدان گفت: به علت انجام راهداری زمستانی و برف رویی گسترده بسیاری از این خط کشی‌ها  از بین می‌رود که برای ترمیم و انجام مجدد آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/د.ا

160میلیون تردد در جاده های استان همدان ثبت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.