رسانه‌های یمنی اعلام کردند نیرو‌های انقلابی یک زندانی سعودی را آزاد و از طریق هواپیمای صلیب سرخ به عربستان منتقل کردند.

یمنی‌ها یک زندانی عربستانی را آزاد کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری المسیره یمن از آزادی یک زندانی سعودی و اعزام آن به عربستان خبر داد. المسیره این خبر را به نقل از «عبدالقادر مرتضی» از مقامات ارشد نیرو‌های مبارز یمنی اعلام کرد. به گفته این مقام یمنی، این زندانی سعودی از طریق هواپیمای صلیب سرخ به عربستان منتقل شده است.

طرف‌های درگیر در یمن اواخر آذرماه پس از چند دور مذاکره در سوئد با حضور نماینده سازمان ملل توافق‌نامه صلحی امضا کردند. المسیره اعلام نکرده که آیا آزادی این زندانی سعودی در چارچوب این توافق‌نامه صورت گرفته است یا خیر.

عبدالقادر مرتضی پیش از این اعلام کرده بود ظرف ۴۵ روز روند تحویل اسامی افراد زندانی در زندان‌های دو طرف در یمن به نمایندگان صلیب سرخ و آزادی آن‌ها آغاز خواهد شد.

عربستان و امارات به همراه با چند کشور دیگر عربی از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی -رئیس جمهوری مستعفی یمن- به قدرت کرده است.
 
تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون بیش از ۱۲ هزار کشته، ده‌ها هزار زخمی، و  آواره‌ شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور را در پی داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار