سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی از تشدید تنش‌های نظامی از سوی متجاوزان در جبهه‌های مختلف یک روز پیش از آغاز مذاکرات صلح یمن در سوئد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی با اشاره به تشدید تنش‌های نظامی از سوی متجاوزان در جبهه‌های مختلف یک روز پیش از آغاز مذاکرات صلح یمن در سوئد، گفت: حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی و حملات زمینی مزدوران آن‌ها در جبهه‌های مختلف یک روز پیش از آغاز مذاکرات سوئد شدت یافته است. دشمن در این فاصله زمانی بیش از ۶۰ حمله هوایی انجام داده که ۲۶ مورد از آن در جبهه نهم و ۹ مورد نیز در الدریهمی در الحدیده صورت گرفته است.

او گفت: دشمن اخیرا عملیات خود را در ساحل غربی شدت بخشیده است و روز چهارشنبه از چندین محور به سوی مواضع ما در منطقه الدریهمی حرکت کرد, اما به فضل خداوند این حملات با شکست مواجه شد و ۵۵ نفر از مزدوران و اشغالگران از جمله شماری از مزدوران سودانی کشته شدند. دشمن همچنین تلاش کرد از سه محور به سوی مواضع ما در نهم" پیشروی کند, ولی با مقابله نیرو‌های ما مواجه شد و شماری از نیروهایش از جمله فرمانده یک گردان کشته و زخمی شدند.

او همچنین افزود نیرو‌های ما موفق شدند تلاش متجاوزان را برای پیشروی به سوی جبهه «دمت» در استان ضالع ناکام گذاشته و ۱۲ نیروی دشمن را به هلاکت برسانند و ۲۰ نفر دیگر را به اسارت بگیرند. مزدوران ائتلاف سعودی در دو جبهه "الملاحیظ" در مرز‌های جیزان و "قانیه" در استان البیضاء قصد پیشروی داشتند که با مقاومت نیرو‌های ما مواجه و متحمل خسارت‌های جانی و مالی زیادی شدند و فرمانده یکی از گردان‌های آن‌ها در جبهه قانیه به هلاکت رسید.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان تأکید کرد: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای مقابله با هرگونه تشدید تهاجم نظامی از سوی متجاوزان آمادگی دارند. ما اشغالگران و متجاوزان را مسئول هرگونه تشدید تنش‌های نظامی و سنگ اندازی در مسیر تلاش‌های بین المللی برای توقف تجاوزگری و برقراری صلح در یمن می‌دانیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار