سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از سازمان ملل خواست شهادت مهندس محمد فواد العذری هنگام حضور گروه این سازمان در الحدیده را محکوم کند.

یحیی سریع محکومیت حمله به نیرو‌های یمنی در حضور اعضای سازمان ملل را خواستار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد مهندس محمد فواد العذری هنگام حضور افسران گروه سازمان ملل متحد و افسران ارتباطاتی در منطقه «کیلو ۱۶» در الحدیده به منظور بازگشایی مسیر از این منطقه به طرف کارخانه‌های آرد دریای سرخ، مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید.

سریع افزود: «مزدوران متجاوزان به نقض آتش بس در الحدیده به شکل گسترده با گلوله‌ها و تسلیحات مختلف نیمه سنگین و سبک ادامه دادند درحالی که اعضای گروه سازمان ملل متحد و تیم خنثی سازی مین‌ها برای بازگشایی مسیر در این منطقه حضور داشتند. که این اقدام آن‌ها شهادت عضو گروه خنثی سازی مین را به دنبال داشت.»

وی افزود: «این اقدام، نیت واقعی و جدی نبودن متجاوزان را در انجام تعهدات خود که در سوئد امضا کرده اند و همچنین نادیده گرفتن تیم سازمان ملل متحد را که برای نظارت بر بازگشایی مسیر در محل حضور داشتند نشان می‌دهد.»

سرتیپ سریع از سازمان ملل متحد و تیم سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت خود در خصوص نقض‌های مکرر و مستمر
آتش‌بس توسط متجاوزان و مزدوران آن‌ها در الحدیده عمل کنند و خواست سازمان ملل این اقدامات و نقض‌ها را محکوم کرده و طرفی که در روند این توافق مانع تراشی می‌کند معرفی کنند.

نیرو‌های متجاوز سعودی ظهر سه شنبه، تیم پاکسازی مین را در جنوب غربی منطقه «کیلو ۱۶» در الحدیده هنگامی که اعضای تیم سازمان ملل متحد در محل حضور داشتند هدف قرار دادند.

این نیرو‌ها برای بازگشایی مسیر گروه ویژه سازمان ملل متحد از منطقه کیلو ۱۶ به طرف سواحل دریای سرخ تلاش می‌کردند.

گفتنی است سازمان ملل متحد تا این لحظه هنوز هیچ محکومیت یا توضیحی درباره اتفاقاتی که همزمان با حضور آن‌ها و جلوی چشمان ناظران بین المللی رخ داد صادر نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار