مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: ۸۶ روستای مرزی اردبیل تحت پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن معرفی ساختار وزارت متبوع و تشکیلات دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی تابعه در استان اردبیل با اشاره به بروز برخی مشکلات در پوشش تلفن همراه در مناطق مرزی استان بر اثر رومینگ مرزی، افزود: ۸۶ روستای مرزی استان تحت پوشش تلفن همراه قرار خواهند گرفت تا این مشکل تا حد قابل توجهی مرتفع گردد.

وی گفت: امروزه تمامی ۲۶ شهر استان دارای پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه هستند، این در حالی است که تا ۳ سال گذشته تنها ۲ شهر استان از این امکان بهره‌مند بودند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره توسعه فیبر نوری به مقدار ۱۴۳۰ کیلومتر در سطح استان افزود: پهنای باند اینترنت استان در سال‌های اخیر ۵ برابر شده است که این به معنی افزایش سرعت قابل توجه اینترنت در استان است.

رزمی ادامه داد: توسعه شبکه فیبر نوری در استان آغاز شده است و در همین راستا اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌های استان نیز در دست بررسی است.

وی با بیان این مطلب که امروزه نیاز‌ها و مطالبات مردم در حوزه ارتباطی افزایش یافته است و اینکه ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی استان از تلفن ثابت بهره‌مند هستند، گفت: از تعداد ۱۶۰۰ روستای دارای سکنه استان، ۸۳۰ روستا از پوشش نسل چهارم تلفن همراه بهره مندند و تا پایان خرداد ماه ۵۳۰، ۹۸ روستا نیز به این تعداد اضافه خواهد شد تا مجموع روستا‌های بهره‌مند از این امکان به رقم ۱۳۶۰ روستا برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در خصوص کسب و کار‌های حوزه فاوا نیز با بیان این مطلب که توسعه زیرساخت‌ها در هر منطقه باعث توسعه کسب و کار و خلق ثروت بخصوص در بستر فضای مجازی در آن منطقه می‌شود، افزود: این اداره کل در توسعه کسب و کار در بستر فضای مجازی کارنامه درخشانی دارد و به عنوان معین اشتغال در سطح ادارات کل ICT استان ها، با برگزاری ۵۰ نشست کسب و کار حوزه ICT و رویداد‌های متعدد کارآفرینی در شهر‌های مختلف استان در راه شناساندن و همچنین شناسایی افراد خلاق و علاقمندان به کسب و کار در این حوزه گام‌های موثری برداشته است.

رزمی بیان کرد: این اقدامات در کنار تخصیص تسهیلات کم بهره وزارت متبوع به فعالین حوزه ICT و ارائه مشاوره‌های تخصصی حوزه کسب و کار‌های اینترنتی اداره کل منجر به تولید ۲۳۰ اپلیکیشن کاربردی در سطح استان شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات این اداره کل و دستگاه‌های تابعه بر بستر دولت الکترونیک می‌باشد، گفت: تعهد داریم که هر سال ۵/۱۲ درصد خدمات ارائه شده به صورت فیزیکی به مردم به خدمات بر بستر دولت الکترونیک تبدیل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: در همین راستا اقدامات گوناگونی در استان انجام شده است که از جمله می‌توان به افزایش خدمات نوین پستی از ۲۰ خدمت به ۲۵ خدمت اشاره کرد.

رزمی همچنین در خصوص خدمات پست بانک به عنوان یکی از ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پست بانک به عنوان بانک تخصصی وزارت ICT در شهر‌ها و روستا‌های استان حضور فعال داشته و با نصب ATM‌های روستایی در برخی از مناطق، گام مهمی در جهت رفاه روستاییان و توسه خدمات دولت الکترونیک برداشته است.

وی درخصوص توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان نیز گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌های وسیع صورت گرفته وزارت ICT در استان هر ساله شاهد پیشرفت قابل توجهی در حوزه ارتباطات بوده ایم که این توسعه مختص مناطق شهری نیست و همین امر باعث شده است تا استان از نظر پوشش ارتباطی روستایی در رتبه سوم کشوری قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

افزایش ۵ برابری پهنای باند اینترنت در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
روستای لنج آباد(مشگین شهر) و حومه آن را که می شناسید؟؟ هیچ موبایلی خط نمیده چه برسد به نسل چهارمش خواهشاً مسئولین مربوطه اقدامی کنند.