مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از بهره برداری ۵ طرح در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دهه فجر در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در نشست با اصحاب رسانه گفت: پیش ازپیروزی انقلاب کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های موجود، ناشناخته بود، اما امروزبا ساخت هتل و هتل آپارتمان‌ها توسط بخش خصوصی و دولتی، سالانه بیش از ۳ میلیون گردشگر به استان سفر می‌کنند که این اقدامات نشانه شناخته شدن استان برای تمام کشور و حتی خارج از کشور است.

وی افزود: پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی دراستان تنها دو زیرساخت درحوزه گردشگری وجود داشت، اما امروز زیرساخت‌های بسیاری از جمله دو هتل چهار ستاره، پارک آبی جنوب کشور، اردوگاه‌های رفاهی، تفریحی ایجاد شده ویا درحال اجرا است.

باقری به ایجاد اشتغال در ۱۰۰ کارگاه جنبی صنایع دستی در استان اشاره کردو ادامه داد: ۹هزار بافنده دارای کارت صنایع دستی در این حرفه مشغول به فعالیت هستند و برای بیش از هزارو ۵۰۰ نفر در حوزه گردشگری و صنایع دستی شغل ایجاد شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از شناسایی ۱۴ روستای گردشگری در استان خبردادو گفت: بیشتر این روستا‌ها دارای زیرساخت‌های گردشگری هستندوبرای مردم این مناطق شغل ایجاد شده و توسعه این روستا‌ها را در پی داشته است. 

باقری افزود: درسال‌های اخیراعتبارات زیادی در حوزه اشتغال روستایی و از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های گردشگری جذب شده که با بهره‌برداری این طرح‌ها شاهد تحولی بزرگ در حوزه گردشگری استان خواهیم بود.

وی به برپایی جشنواره برفی در استان اشاره کرد وادامه داد: ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه با حضور استان‌های مختلف کشور میزبان سومین جشنواره برفی دنا در پیست اسکی کاکان خواهیم بود٬ ضمن اینکه حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری دیگر برنامه این اداره کل در روز‌های آتی است.  

باقری افزود: در حوزه صنایع دستی بیش ازهزار طرح به کارگروه اشتغال استان معرفی شده است که از این تعداد ۷۴۶ طرح با تسهیلات ۸۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال مصوب شده که با اجرای این طرح‌ها برای دو هزار و ۸۲۴ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی از بهره برداری ۵ طرح در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دهه فجر در کهگیلویه وبویراحمد خبرداد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۱۳۸ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده وبرای ۶۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: قبل از پیروزی انقلاب تنها چند اثر تاریخی استان ثبت ملی شده بود، اما هم‌اکنون ۷۰۰ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 انتهای پیام/غ

 جشنواره ملی برفی در یاسوج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.