تعداد سد‌های ملی بهره‌برداری‌ شده در کشور، با افزایش ۹ برابری پس از انقلاب، از ۱۹ سد به ۱۷۲ سد رسیده است.

افزایش ۹ برابری سد‌های ملی پس از انقلاب در کشور / رشد ۶.۷ برابری ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبیبه‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو (پاون)، حجم مخازن سد‌های ملی بهره‌برداری شده نیز از ۱۳ هزار و ۴۰۴ میلیارد متر مکعب در اوایل انقلاب با حدود چهار برابر افزایش به ۵۱ هزار و ۷۶۵ میلیارد متر مکعب رسیده است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی در این مدت ۶.۷ برابر رشد داشته و از یک‌هزار و ۸۰۴ مگاوات در سال ۵۷ به ۱۲ هزار و ۲۰ مگاوات در زمان حاضر افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: رشد ۵۴ برابری احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری طی چهار دهه


تا سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۴۴ سد ملی به بهره‌برداری رسیده بود که از آن زمان تاکنون تعداد ۲۸ سد در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده و تعداد سد‌های ملی را به عدد ۱۷۲ رسانده است.

همچنین، از آغاز فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، حجم مخازن سد‌ها با افزایش ۴ هزار و ۵۸۶ میلیارد متر مکعب، از ۴۷ هزار و ۱۷۹ میلیارد متر مکعب ظرفیت مخازن در سال ۹۲ به ۵۱ هزار و ۷۶۵ میلیارد متر مکعب در زمان حاضر رسیده است.

بر همین اساس، ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور نیز با یک‌هزار و ۷۵۴ مگاوات افزایش نسبت به سال ۹۲، به ۱۲ هزار و ۲۰ مگاوات رسیده است.

بررسی آمار موجود در این بخش حاکی از آن است که مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده بخش تامین آب و شبکه‌های آبیاری و زهکشی در دولت تدبیر و امید تاکنون حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی به ۱۲ هزار مگاوات رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
به مردم امار کارشناسی بدهید ما قبل انقلاب جمعیت ۲۰میلیونی داشتیم الان جمعیت ۴برابر شده لذا هر چه رشد کردین باید ۴برابر بشه
آخرین اخبار