استاندار آذربایجان غربی،

جواز ۴۶۳ طرح سرمایه گذاری در استان صادر شده است/ اجرایی ۳ طرح با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی از صدور جواز ۴۶۳ طرح سرمایه گذاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه‌ی هماهنگی اقتصادی و منابع انسانی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.
جواز ۴۶۳ طرح سرمایه گذاری در استان صادر شده است/ اجرایی ۳ طرح با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی
 
محمدمهدی شهریاری افزود: در سال‌های اخیر، جواز ۴۶۳ طرح سرمایه گذاری در استان صادر شده که میزان سرمایه گذاری آن‌ها حدود پنج هزار میلیارد ریال بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال پیش بینی شده برای این طرح‌ها بیش از ۹ هزار نفر است، اضافه کرد: از این میزان یکهزار و ۶۰۰ نفر در طرح‌های به بهره برداری رسیده مشغول بکار شده اند.
 
وی از آغاز عملیات اجرایی سه طرح با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: طرح‌های دیگری نیز در حال پیگیری است که از جمله آن‌ها می‌توان به بزرگترین واحد نساجی کشور در خوی اشاره کرد.
 
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با بودجه‌های دولتی امکان اجرای همه طرح‌های عمرانی در راستای توسعه استان وجود ندارد و باید بیش از پیش در خصوص جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی اقدام کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در ماه‌های باقی مانده از امسال و سال آینده باید زمینه رضایتمندی بیشتر شهروندان فراهم شود، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف باید ضمن صرفه جویی بیشتر در هزینه ها، زمینه همراهی روزافزون مردم با اجرای طرح‌ها را فراهم کنند.
 
نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی بزرگترین ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی را افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها دانست و گفت: مردم در ۴۰ سال گذشته با حضور در انتخابات مختلف، سلیقه‌های خود را اعمال کرده اند و این امر نشان دهنده توجه ویژه به خواست مردم در حاکمیت است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایجاد مشکلات بر سر راه انقلاب اسلامی در صدد مقابله با پیشرفت ایران در زمینه‌های مختلف هستند، افزود: جنگ‌های داخلی اوایل انقلاب در مناطق مختلف، تحمیل جنگ هشت ساله و اعمال تحریم‌های مختلف در حوزه اقتصادی از جمله این توطئه‌ها بوده که همگی خنثی شده است.
 
وی اظهار امیدواری کرد که مردم ایران اسلامی همچون ۴۰ سال گذشته مشارکت خود را در توسعه کشور افزایش دهند تا با همراهی مردم و مسوولان، زمینه رشد روزافزون فراهم شود.
 

زمینه فعالیت برای بخش خصوصی فراهم شود

 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با قدردانی از توجه ویژه دولت به استان در حوزه اختصاص اعتبار سالانه اضافه کرد: با وجود رشد قابل توجه در این بخش، باید فضا را برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی آماده کنیم.
 
رضا حسینی بر استفاده از منابع مختلف تامین مالی در راستای اجرای طرح‌های عمرانی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین راهکار‌ها استفاده از منابع فاینانس (کمک اعتباری خارجی) است که هنوز در استان توفیق خاصی در این خصوص نداشته ایم.

 

افزایش درآمد های وصولی در آذربایجان غربی

 

حضرتی پر گفت: وضعیت درآمدی استان در سال جاری ۱۱۰۴ میلیارد تومان می‌باشد این در حالیست که در ۱۰ ماهه اول سال جاری، ۷۴۶ میلیارد تومان وصول درآمدی داشته ایم .

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به وضعیت اعتبارات هزینه‌ای استان تصریح کرد: وضعیت اعتبارات هزینه‌ای در زمینه‌ی حقوق و مزایا ۸۳ درصد و میزان مصوبات اعتبارات عمرانی استان ۱۶۰۸ میلیارد تومان بود که ۵۳ درصد از این میزان اعتبارات تخصیص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان اعتبارات تخصیصی در حوزه‌ی آب‌های مرزی استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بعد از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ۵ هزار میلیارد تومان در محدوده‌ی جغرافیایی آب‌های مرزی استان از محل صندوق توسعه‌ی ملی تخصیص داده شده است.
حضرتی پر با استناد به مفاد اسناد خزانه بند ز. تبصره ۵ سر رسید ۹۷/۱۰/۲۴ میزان اعتبارات تخصیصی استان ۱۷۲۳۹۰۰ میلیون ریال و میزان جذب اعتبارات استانی بر اساس این شاخص ۱۷۲۹۲۲۵۸ میلیون ریال بود.


این مقام ارشد سازمان برنامه و بودجه استان یاد آور شد: میزان سقف بودجه‌ی کشور در سال آتی ۱۷۰۳ میلیارد تومان می‌باشد که از این میزان بودجه‌ی شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، ۱۲۷۴ میلیارد تومان و شاخص بودجه‌ی عمومی دولت (ارکان مختلف نظام) ۴۷۸ میلیارد تومان است

وی گفت: میزان مالیات و درآمد‌های کشور بر اساس مفاد لایحه بودجه ۹۸، ۱۲۶ هزار میلیارد تومان است اضافه کرد: دولت تدبیر و امید بر اساس لایحه بودجه ۹۸ بنا دارد ۱۴۸ هزار میلیارد تومان فروش نفت و ۳۲۰ هزار میلیارد تومان مصارف هزینه‌ای داشته باشد
 

رئیس سازمان برنامه و بودجه ابراز کرد: آذربایجان غربی رتبه‌ی ۱۰ کشوری را در باب پرداخت حقوق و مزایا دارد.

وی بیان کرد:میزان رشد اعتبارات هزینه‌ای آذربایجان غربی در قانون برنامه‌ی بودجه ۹۸ نسبت به سال مسبوق، ۲۴ درصد است و در این باب رتبه‌ی ۳ کشوری را داریم.


وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: سهم اعتبارات استان در زمینه‌ی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای طبق لایحه‌ی بودجه ۹۸، ۴/۷۳ می‌باشد افزود:میزان اعتبارات استان در باب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۲۱۷۶ میلیارد ریال خواهد بود و در این زمینه رتبه ۶ کشوری را داریم ادامه داد: استان از نظر سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۱۳۹۲، رتبه ۱۰ کشوری را با تخصیص اعتبار ۳۰۶ میلیارد تومان داشت این در حالیست که در سال آتی آذربایجان غربی از نظر سهم اعتبارات تملک با اعتبار مصوب ۱۲۳۶ میلیارد تومان، رتبه‌ی ۶ را خواهد داشت.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.