معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی نظام سلامت استان دارای شاخص‌های مطلوبی است.

جایگاه نظام سلامت استان یزد مطلوب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان یزد در نشست خبری  با اصحاب رسانه گفت:  نظام سلامت استان بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی  دارای شاخص‌های مطلوبی است..

وی افزود: خوشبختانه این  استان به دلیل مشارکت فعال خیرین و مردم در امر توسعه بخش‌های بهداشت و درمان، جزء استان‌هایی است که زیر ساخت‌های درمانی آن از حیث پزشک، تخت بیمارستانی، پزشک و امکانات پزشکی دارای شرایط بسیار خوبی است.

۶۳ درصد مردم استان یزد اضافه وزن دارند

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: ۶۳ درصد مردم استان یزد اضافه وزن دارند که علت آن نداشتن تحرک و تغذیه نامناسب است.

دهقانی به سامانه‌ی سیب اشاره کرد، و گفت: ۹۷ درصد از مردم استان تحت پوشش این سامانه هستند که تعداد مراجعین به ۲ میلیون و ۵۶۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۷۰ خانه بهداشت و ۴ مرکز خدمات جامع سلامتی روستایی، در روستا‌ها وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: ۵۳مرکز جامع سلامت،  ۹ پایگاه سلامت و  ۳۳ پایگاه سلامت در حاشیه‌ی یزد مستقل هستند.

وی به عملکرد رستوران ها، هتل‌ها و کافی شاپ‌ها اشاره کرد و گفت: اگر مردم شاهد هر گونه فروش ویا عرضه  قلیان، توزیع مواد غذایی نامناسب و رعایت نکردن بهداشت در سطح استان شده اند، با سامانه‌ی ۱۹۰ تماس بگیرند.

دهقانی ادامه داد: به افرادی که قلیان عرضه می‌کنند در برخورد اول به آن‌ها اخطار خواهیم داد و در صورت جمع آوری نکردن  آن فرد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار