معاون فنی اداره کل محیط ‌زیست خراسان رضوی گفت: حفاظت از محیط زیست مقوله‌ای پر اهمیت است که بهبود شرایط آن باید به دغدغه‌ای همگانی تبدیل شود.

تکثیر نمونه های مثبت یک محیط زیست سالم از مشهد به سراسرکشوربه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد دامن‌پاک معاون فنی اداره کل محیط ‌زیست خراسان رضوی درهمایش مدیریت در مصرف آب و انرژی در صنعت هتلداری و گردشگری در مشهد گفت: محیط ‌زیست به عنوان بستری مناسب برای زندگی و فعالیت انسان‌ها نقش موثری در سلامت روحی، روانی و ثمربخش بودن اقدام‌های هر فرد دارد.

وی افزود:با برنامه ریزی هدفمند می توانیم نمونه های مثبت یک محیط زیست سالم از مشهد را از طریق گردشگران به سراسر کشور و جهان تکثیر کنیم.

معاون فنی اداره کل محیط ‌زیست خراسان رضوی ادامه داد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی بوده و اداره کل حفاظت از محیط‌ زیست خراسان رضوی در راستای اجرا و توسعه طرح هتل ‌داری سبز آماده همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خواهد بود.

دامن پاک گفت: بیش از ۵۰ درصد تاسیسات گردشگری کشور در مشهد بوده که با بیش از ۳۵ میلیون مسافر در سال بالاترین آمار زائر، توریست و گردشگر در کشور و تمامی شهرهای زیارتی جهان را دارد.

وی افزود: بی‌شک با یک برنامه‌ریزی درست و هدفمند می‌توانیم الگویی موفق در حوزه زیست‌محیطی باشیم و نمونه مثبت یک محیط ‌زیست سالم را از طریق زائران و گردشگران داخلی و خارجی در سراسر کشور و جهان تکثیر کنیم.

معاون فنی اداره کل محیط ‌زیست خراسان رضوی ادامه داد: موضوع‌های زیست‌محیطی در سالیان گذشته به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های جامعه بین‌المللی در کلیه صنایع از جمله صنعت هتل‌داری تبدیل شده است.

دامن پاک  گفت: همه کشورها به نوعی با شماری از چالش‌های زیست‌محیطی نظیر گرمایش زمین، مصرف بی‌رویه، کم‌آبی، هدررفت انرژی و غیره دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در پایان افزود: این چالش ها ایران را همچون دیگر کشورها با مشکل‌هایی روبه‌رو ساخت و مسئولان کشور را بر آن داشت تا افزون بر راهکار اندیشی برای نهادینه ساختن احترام به محیط ‌زیست از دوره کودکی، بر لزوم همکاری‌های دولت و مردم در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی بیش از پیش تاکید کنند.

انتهای پیام // ف. ک


برگزاری همایش مدیریت مصرف  آب و انرژی در مشهد

برچسب ها: محیط زیست ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.