معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران اردبیلی بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صدقه در ۱۰ ماهه سال‌جاری پرداخت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه نیکوکاران استان اردبیل بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صدقه در ۱۰ ماهه سال‌جاری پرداخت کرده‌اند، افزود: صدقه مردم نیک‌اندیش استان اردبیل برای رفع بخشی از نیاز‌های اساسی خانوار بی‌بضاعت هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با بهره‌گیری از روش‌های نوین و الکترونیکی تلاش داریم روند رسیدگی به امور فقرا را تسریع کنیم، افزود: با تکیه بر روش‌های سنتی به خوبی نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت باشیم که استفاده از گوشی‌های همراه، اپیلیکیشن، عابربانک، خودپرداز بانک‌ها و سامانه‌های پیامکی را برای امور خیرخواهانه در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه با جایگزین شدن روش‌های الکترونیکی و نوین خیران به سادگی می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دهند، اعلام کرد: این امر شفاف‌سازی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی را نیز به دنبال دارد که موجب ارتقای اعتماد عمومی به کمیته امداد استان اردبیل خواهد شد.

توحیدی با اعلام اینکه ۲۵ درصد از صدقه برای کمک‌های موردی، ۱۸ درصد از صدقه برای تعامل با موسسات خیریه، ۱۵ درصد برای جهیزیه نوعروسان، ۱۵درصد برای درمان بیماران، ۱۵درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن، ۱۰ درصد برای ارتقای سطح فرهنگی و برگزاری اردو‌های زیارتی و ۲ درصد برای آموزش خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل هزینه می‌شود، گفت: تمامی صدقه مردم خیر استان اردبیل تا ریال آخر آن صرف امور خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند این استان می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۶۰ میلیون تومان از صدقه پرداختی در قالب کمک‌های موردی و بلاعوض به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل پرداخت شده است تا بخشی از نیاز‌های اساسی خود را تأمین کنند، اعلام کرد: کمک‌های موردی کمیته امداد استان اردبیل به مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند واجد شرایط ارائه می‌شود تا مشکلات آنها به حداقل برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۵۴۰ میلیون تومان از صدقه مردمی به امر ازدواج نوعروسان تحت حمایت اختصاص یافته است، بیان کرد: فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان مددجویان یکی از فعالیت‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل است که با یاری خیران درصدد هستیم بیش از پیش یاریگر نوعروسان و فرزندان ذکور خانوار تحت حمایت باشیم تا بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

توحیدی به تخصیص ۴۸۵ میلیون تومان از صدقه مردمی به درمان بیماران تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تمامی تلاش‌های خود را به کار گرفته‌ایم تا با رفع مشکلات بیماران تحت حمایت، آن‌ها علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری دغدغه‌ای برای سایر هزینه‌های زندگی نداشته باشند.

وی هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیون تومان از صدقه مردمی به منظور تأمین مسکن مددجویان تحت حمایت را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد استان اردبیل عنوان کرد و افزود: رفع مشکل مسکن مددجویان که فاقد منزل مناسب هستند یکی از برنامه‌های اساسی کمیته امداد استان اردبیل است که ضرورت دارد نیکوکاران بیش از پیش در این زمینه به یاری خانوار تحت حمایت بشتابند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ میلیون تومان از صدقه مردمی به منظور ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و برگزاری اردو‌های زیارتی به مددجویان تحت حمایت هزینه شده است، بیان کرد: ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است تا از این طریق مسیر توانمندسازی آن‌ها هموارتر شود.

توحیدی با بیان اینکه ۳۹۰ میلیون تومان از صدقه مردمی برای تعامل هر چه بیشتر با موسسات خیریه همسو اختصاص یافته است، گفت: با همکاری همه جانبه موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری می‌توانیم گام‌های موثرتری برای ریشه‌کنی فقر و محرومیت از منطقه برداریم.

وی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند از طریق کد آنی پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* به روش ساده‌تری صدقه و سایر کمک‌های خود را به دست مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل برسانند، بیان کرد: نیکوکاران با استفاده از سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ نیز می‌توانند ضمن برقراری ارتباط با کمیته امداد استان اردبیل، نحوه و میزان مشارکت خود را در طرح‌های حمایتی این نهاد اعلام کنند.

توحیدی اعلام کرد: اردبیلی‌های نیکوکار با نصب «اپلیکیشن سنا» در تلفن همراه نیز به راحتی می‌توانند صدقه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون واسطه در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دهند.

انتهای پیام/ح

پرداخت صدقه توسط خیران اردبیلی

برچسب ها: کمیته امداد ، صدقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.