مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: براساس طالعات انجام شده در پنج شهرستان جاسک، سیریک، قشم، بوموسی و بندرلنگه، ظرفیت تولید ۱۲۳ هزارتن پرورش ماهی در قفس وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس،محسن یکتاپور مدیرکل شیلات هرمزگان،روز چهارشنبه در نشست با رییس شرکت هلدینگ تولید بچه ماهی دریایی مالزی، افزود: استان هرمزگان با وجود ۵۳ واحد قفس پیشرو در تولید پرورش ماهی در قفس در کشور است.

وی در ادامه یکی از نیاز‌های توسعه پرورش ماهی در دریا را، تولید بچه ماهیان  با ارزش خوراکی برشمرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان در انجام طرح‌های مشترک توسعه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی واستفاده از توسعه فن آوری روز تکثیر ماهیان دریایی آمادگی شیلات این استان را اعلام کرد.

یکتاپور افزود: شیلات هرمزگان با تکیه بر کارشناسان بومی از تجربه چند ساله کشور‌های صاحب نام در این خصوص مانند کشور مالزی استفاده خواهد کرد.

رزالی رییس شرکت اکواگرو کشور مالزی نیز از پیگیری مدیران استان هرمزگان در طرح توسعه پرورش ماهی در دریا و استفاده از تکنولوژی روز برای این توسعه، آمادگی این شرکت برای کمک و همکاری در تولید بچه ماهی اعلام کرد.

به گفته وی، شرکت هلدینگ تولید بچه ماهی دریایی مالزی، در حال حاضر گونه‌های هامور، سرخو، پرستو ماهی و سوف دریایی را در حجم انبوه تولید و به سایت‌های دریایی پرورش ماهی عرضه می‌کند.

در حال حاضر استان هرمزگان سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن ماهی پرورشی در دریا تولید می‌کند که ۵۰ درصد تولید ماهیان پرورشی در کشور را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام/ت

استفاده از تکنولوژی روز برای توسعه پرورش ماهیان دریایی هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.