محققان آمریکایی موفق به ساخت سنسور حساس به مواد مضر در رژیم غذایی شدند.

تولید سنسور حساس به رژیم غذایی +عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید شما یکی از همان افرادی هستید که به اندام خود بسیار اهمیت می‌دهید و نگرانید که مبادا دچار معضل چاقی شوید. هر چند چاقی بیماری کشنده‌ای نیست اما با بسیاری از بیماری‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد.

یکی از دلایل چاقی ذخیره بیش از حد انرژی در بدن است.شاید افراد  بگویند از کجا می‌توان دریافت هر وعده غذایی تا چه اندازه انرژی، نمک و شکر در خود جای داده تا به صورت صحیح از هر خوراکی استفاده کند.

بدین منظور متخصصان تغذیه اغلب پیشنهاد می‌کنند برای پیگیری وعده‌های غذایی از یک دفتر استفاده کرده و میزان استفاده خود از آن را یادداشت کنید اما نوشتن هر مورد از خوراکی‌ها می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد، برای همین  محققان موفق به ساخت نوعی سنسور شدند که می‌تواند مواد شیمیایی چون قند، نمک، الکل را شناسایی کرده و به کاربر هشدار می‌دهد تا چه اندازه از آن وعده غذایی استفاده کند.

یک تیم از دانشکده مهندسی دانشگاه تافتس Tufts University توانستند سنسوری تولید کنند که با نصب روی دندان، اطلاعاتی از رژیم غذایی شما فراهم و میزان سدیم، گلوکز و الکل را نمایان می‌کند.


بیشتر بخوانید: نقاشی از جنس پلاستیک حبابی+فیلم


تولید سنسور حساس به رژیم غذایی +عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار