معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش یافته است.

وی در نشست با فعالان، بهره برداران و سرمایه گذاران گردشگری هرمزگان افزود: از ابتدای سال تاکنون ورود گردشگر خارجی به کشور نسبت به پارسال ۵۸ درصد افزایش دارد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی ابتدای امسال تاکنون از کشور بازدید کردند.
حسین اربابی افزود: لغو روادید، ارائه ویزای الکترونیک و تبلیغات از علت‌های افزایش جذب گردشگر خارجی است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: راه اندازی تور‌های گردشگری ترکیبی زیارتی، پزشکی و تفریحی از علت‌های دیگر جذب گردشگر به استان‌های نوار جنوبی و شمالی است.

وی گفت: امسال تخصیص اعتبار برای بیمه صنعتگران صنایع دستی در نظر گرفته شده و برای جذب گردشگر در هرمزگان در کشور‌های سرد مانند روسیه تبلیغات می‌شود.

اربابی افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی هرمزگان در نیمه دوم سال جنوب کشور و هرمزگان قطب گردشگری کشورمحسوب می‌شود.

وی گفت: به سرمایه گذاران گردشگری برای ایجاد زیرساخت‌ها بویژه در مکران، هتل ها، سفره خانه‌های سنتی و بوم گردی‌ها و مجتمع‌های گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همایش از خزر تا خلیج فارس با هدف معرفی ظرفیت‌ها و راهکار‌های توسعه گردشگری فردا در هتل هرمز بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۴۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.
اربابی گفت: حوزه گردشگری بخش کم آسیب زمان تحریم است و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند.

استاندار هرمزگان هم گفت: نوار ساحلی طولانی و جزایر فرصتی برای سفر‌های متنوع دریایی است و اکنون ورودی مسافر به هرمز مانند قشم افزایش یافته که نوید بخش توسعه این جزیره است.

استاندار هرمزگان بر فعالیت بیشترکارگروه گردشگری استان برای رفع مشکلات سرمایه گذاران گردشگری تاکید کرد.
همتی گفت: از سرمایه گذران داخلی و خارجی برای رونق گردشگری در هرمزگان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ر


ضرورت توسعه بخش گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.