انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ فاطمی است/ برنامه‌های دهه فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی، نشأت گرفته از فرهنگ فاطمی است گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال متناسب با ایام فاطمیه برگزار شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۲ بهمن ۹۷ همزمان با چهلمین سالروز ورود تاریخی امام راحل (ره) به میهن اسلامی و آغاز برنامه‌های دهه مبارک فجر در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با تبریک و گرامیداشت این ایام گفت: ۱۲ بهمن روز مبارکی است که رهبر کبیر انقلاب (ره) پس از ۱۵ سال دوری و علی‌رغم تلاش گسترده دشمن، به کشور بازگشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با تأسی از اسلام ناب محمدی (ص)، انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد و حکومت فاسد ستمشاهی را به زباله دان تاریخ سپرد، ادامه داد: انقلاب و نظام اسلامی، کشور و ملت ایران را در منطقه و دنیا سرافراز و سربلند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: امت اسلامی و مردم ولایتمدار ایران امانتدار خوبی برای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستند و از این انقلاب شکوهمند و دستاورد‌های آن که حاصل خودباوری‌ ملت است، محافظت می‌کنند.

نکونام با اشاره به برکات و دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته افزود: انقلاب اسلامی تا کنون به تکامل و زیبایی مد نظر امام راحل (ره) نرسیده است، اما تفاوت با دوران ستمشاهی، در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشهود است.

وی تأکید کرد: دشمنان در این سال‌ها همواره به دنبال استحاله انقلاب اسلامی بودند، اما انقلاب با اقتدار، بر اصول، محتوا و آرمان‌های خود باقی ماند.

نکونام با تأکید بر اهمیت تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: حکومت پهلوی به تمام معنا در اختیار آمریکا بود، اما آمریکایی که آن روز‌ها عربده‌کشی می‌کرد، امروز از برکت انقلاب اسلامی، ذلیل و در حال شکست است.

وی با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر امسال با ایام فاطمیه و سالروز شهادت مظلوامنه حضرت فقاطمه زهرا (س) گفت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ فاطمی و زندگانی حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) است.

نکونام افزود: مراسمات و برنامه‌های دهه فجر امسال باید متناسب با ایام فاطمیه و در شأن حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شود.

انتهای پیام/ش

نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرکرد

برچسب ها: نماز جمعه ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار