شبکه العالم در گزارشی اعلام کرد تشکیل دولت لبنان با حضور نمایندگانی از همه گروه‌ها در کابینه، به منزله پیروزی جنبش حزب‌الله است.

العالم: تشکیل کابینه جدید لبنان به منزله پیروزی حزب‌الله استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به اعلام تشکیل دولت لبنان، گزارش داد: تشکیل دولت با حضور نمایندگانی از همه گروه‌های لبنانی در کابینه، به منزله پیروزی حزب‌الله و شکست نخست وزیر این کشور است.

حسین عزالدین گزارشگر العالم گزارش داد: بالاخره کاخ بعبدا از تشکیل دولت، پس از حدود نه ماه انتظار خبر داد. ناظران بر این باورند که تشکیل دولت، به منزله پیروزی حزب‌الله در تشکیل دولت وحدت با حضور همه گروه هاست که بازتاب دهنده عزم و اراده ملت لبنان برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان و شکست معادله سعد حریری برای در انحصار گرفتن نمایندگی اهل سنت است. ورود نمایندگان سنی مستقل به کابینه انحصار نمایندگی سنی‌ها را از دست حریری خارج کرد.

شایان ذکر است، شب گذشته ریاست جمهوری لبنان از تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست سعد حریری خبر داد. وی نه ماه پیش مامور تشکیل کابینه شده بود. این دولت از سی وزیر به نمایندگی از گروه‌های بزرگ سیاسی این کشور تشکیل شد. پس از اعلام تشکیل دولت، نخست وزیر لبنان در سخنرانی خود گفت دولتش، دولت سرمایه‌گذاری، سازندگی و یافتن راه حل هاست. سعد حریری گفت: «ما با چالش‌های اقتصادی، مالی، اجتماعی، اداری و خدماتی مواجه هستیم. افزون بر آن، چالش‌های منطقه، اوضاع مرز‌ها و تهدید‌های اسرائیل نیز فراروی ماست. این بدان معناست که همکاری بین اعضای کابینه، برای موفقیت دولت در عبور از این مرحله ضروری است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار