هم‌زمان با افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و سومین جشنواره استان لرستان «خانه سینمای مستند لرستان» رسماً افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، با حضور جمعی از مستندسازان، هنرمندان، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم «خانه سینمای مستند لرستان» در سینما استقلال خرم‌آباد افتتاح و از آرم این خانه رونمایی شد.

حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سینمای مستند، سینمای جسوری است که می‌تواند نقش مهمی در روشنگری جامعه داشته باشد و مهم‌ترین رسالت هنر را که تزکیه نفس است را به‌خوبی ایفا کند. وی در ادامه افزود: استان لرستان دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده و استعداد‌های فراوانی که همچو گذشته می‌تواند در سینمای مستند موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد.

در ادامه این مراسم که با حضور تعدادی از پیشکسوتان سینمای مستند لرستان ازجمله ناصر غلامرضایی، سید محمد سیف زاده، سید سیامک موسوی و جمعی از سینماگران استان حضور داشتند از آرم خانه سینمای مستند لرستان رونمایی شد.

خانه سینمای مستند لرستان توسط سید غلامرضا نعمت پور، شمس‌الدین آروند، حجت اله حافظی، حسین سپهوند و کیومرث سرشار به عنوان اعضا هیات مؤسس در تاریخ ۵ دی‌ماه سال جاری به ثبت رسید. در این مراسم که به یادبود مرتضی مختاری سینماگر و مستندساز فقید لرستانی برگزار شد از خانواده این هنرمند و حجت اله رشنو پیشکسوت سینمای مستند و داستانی که در ایام انقلاب تصاویر نابی از تظاهرات و مبارزات مردم خرم آباد را به ثبت رسانده بود تقدیر شد. خانه سینمای مستند به عنوان چهارمین خانه کشور ثبت و افتتاح گردید.

انتهای پیام/م

خانه سینمای مستند لرستان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار