نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با یک فوریت بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با یک فوریت بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان موافقت کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز یکشنبه (۱۴ بهمن ماه) مجلس با یک فوریت طرح "اعاده اموال نامشروع و اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی" با ۱۶۳ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

متن این طرح به شرح زیر است:

بسمه تعالی

طرح قانونی

«دوفوریتی»

اعاده اموال نامشروع مسئولان و اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی

مقدمه:

مطابق اصل ۴۹ قانون اساسی «دولت موظف است ثروت‌های ناشی از غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی، دائر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت المال بدهد. این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.»

هر چند مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۵/۶/۱۳۶۳ قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی را در ۱۴ ماده به تصویب رسانده است لیکن فضای حاکم بر آن زمان بگونه‌ای بوده است که اجرای اصل ۴۹ را بیشتر به مسئولان و کارگزاران قبل از پیروزی انقلاب معطوف کرده اند و هم در مقام قانونگذاری و هم در مقام عمل از ظرفیت اصل ۴۹ قانون اساسی برای پیشگیری از فساد و شکاف طبقاتی و ویژه خواری و سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی استفاده نشده است.

اجرای صحیح اصل ۴۹ قانون اساسی نسبت به کلیه مسئولان حکومتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سمت داشته اند می‌تواند ضمن افزایش اعتماد و امید مردم به مسئولان حکومت و اثبات اینکه اکثریت مدیران و مسئولان حکومت در قوای سه گانه و سایر دستگاه‌های حکومتی از سلامت لازم برخوردارند زمینه برخورد با عده‌ای از سوء استفاده کنندگان از بیت المال و غارت کنندگان اموال ملت را نیز فراهم می‌سازد و این حقیقت را برای ملت ایران ثابت می‌کند که مجلس شورای اسلامی اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی و اعاده اموال نامشروع را صرفا برای کارگزاران حکومت شاه تجویز نکرده است بلکه این اصل مترقی برای مقامات و مدیران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اسلامی نیز کاربرد خود را دارد. بر این مبنا با توجه به تأکیدات دین مبین اسلام و کلمات امیرالمؤمنین علی علیه السلام که فرمودند: «ان الله تعالی فرض علی ائمة الحق أن یقدروا انفسهم بضعفة الناس کیلا یتبیغ بالفقیر فقره».

خداوند بر پیشوایان جامعه اسلامی واجب کرده است که خود را با ضعفای مردم بسنجند تا فقرا به دلیل فقرشان طغیان نکنند.» ونیز تأکیدات حضرت امام خمینی رحمه ا.. علیه مبنی بر ضرورت پاکدستی مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی، و تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اصلاح گری در مبارزه با فساد و تبعیض و فقر، پس از جلسات متعدد با کارشناسان حقوقی طرحی آماده شده است که بر اساس آن قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی به کلیه مقامات، مسئولان و مدیران در قوای سه گانه و همه منصوبان مقام معظم رهبری تسری یابد و قوه قضائیه همانگونه که موظف بوده است اموال نامشروعی که مسئولان و کارگزاران زمان شاه تحصیل کرده اند به صاحب حق یا بیت المال برگرداند اکنون موظف باشد که بر اساس اصل ۴۹ قانون اساسی و قانون نحوه اجرای آن اصل اموال نامشروعی که احیانا مسئولان و کارگزاران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحصیل کرده اند را نیز به صاحب حق یا بیت المال برگرداند. علیهذا طرح اعاده اموال نامشروع و اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد.

ماده ۱- احکام مقرر در مواد ۵ تا ۱۴ قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی شامل رؤسای قوای سه گانه، معاونان و مشاوران آنها، وزراء، معاونان و مشاوران آنها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران و معاونان آنها، شهرداران و معاونان آنها، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای نگهبان، رئیس و معاونان دفتر مقام رهبری و مشاورین ایشان و کلیه منصوبان مقام رهبری و کلیه فرماندهان نیرو‌های مسلح درجه سرتیپ ۲ و بالاتر و سایر مسئولان موضوع قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوب ۹/۸/۱۳۹۴ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی می‌شود.

تبصره ۱- دادستان و مقام صالح قضایی ذیربط می‌توانند حکم مقرر در این ماده را نسبت به ذی حسابان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور گمرک، شهرداریها، کارکنان مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی و سازمان اوقاف و امور خیریه اعمال نمایند.

تبصره ۲- همسر و فرزندان و کلیه کسانی که از طریق ارتباط با مقامات و مسئولان موضوع این ماده و تبصره ۱ آن منفعت مالی کسب کرده اند مشمول این قانون هستند.

ماده ۲- حکم ماده ۱ و تبصره‌های آن نسبت به کلیه رؤسا و مدیران مؤسسات و شرکت‌هایی که بخشی از سرمایه آن‌ها متعلق به دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه باشد یا به نحوی از انحاء از اعتبارات دستگاه‌های مذکور یا بودجه عمومی استفاده کنند و رؤسا و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی نیز جاری است.

ماده ۳- اموال نامشروع، اموالی است که از طریق رفتار مجرمانه یا غیرقانونی یا سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی یا اطلاعات ناشی از جایگاه و اعمال نفوذ بر خلاف حق تحصیل شده باشد.

ماده ۴- سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کل کشور، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادارات و دفاتر آن‌ها در سراسر کشور مکلفند اطلاعات خود در خصوص ثروت‌های نامشروع افراد مشمول این قانون را به قوه قضائیه یا مرکز یا مرجعی که قوه قضائیه برای اجرای این قانون معین می‌کند اعلام نمایند.

همچنین کلیه رؤسا، مدیران و کارکنان دستگاه‌های مندرج در ماده ۱ این قانون موظفند اطلاعات خود در خصوص ثروت‌های نامشروع افراد مشمول این قانون را به یکی از دفاتر و ادارات مراجع چهارگانه مندرج در این ماده و یا به رئیس کل دادگستری استان و یا به مرکز یا مرجعی که قوه قضائیه در هر استان برای اجرای این قانون تعیین می‌کند اعلام نمایند. استنکاف از اجرای این ماده مستوجب حبس تعزیری درجه ۶ یا انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی به مدت ۶ ماه تا ۲ سال و منع اشتغال در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خواهد بود.

ماده۵ – قوه قضائیه یا مرجعی که برای اجرای این قانون تعیین می‌شود موظف است حداکثر هر سه ماه یکبار گزارش مشروح اجرای این قانون را از طریق رسانه ملی به اطلاع عموم مردم برساند.

ماده۶ – از تاریخ تصویب این قانون تحصیل هرگونه منفعت و امتیاز مادی ناشی از اعمال نفوذ بر خلاف حق یا سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی توسط کارکنان کلیه دستگاه‌های مندرج در ماده ۱ این قانون و یا سوء استفاده از اطلاعاتی که با توجه به سمت یا هرگونه رابطه با مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان دستگاه‌های مندرج در ماده ۱ این قانون در دسترس افراد قرار می‌گیرد ویژه خواری (رانت) محسوب می‌شود و در صورتی که از هر یک از طرق مذکور در این ماده مالی تحصیل شود، تحصیل کننده مال و ارائه دهنده اطلاعات علاوه بر ضبط اموال تحصیل شده به حبس درجه ۵ یا جزای نقدی معادل دو برابر اموال یا وجوه تحصیل شده یا به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

شایان ذکر است؛ پیش از این دو فوریت «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت، اما پزشکیان نائب رئیس اول مجلس که در آن زمان ریاست جلسه را برعهده داشت، اخطار مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو فراکسیون امید با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی که این طرح را دارای بار مالی می‌دانست را تایید و به رای گذاشت که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت لذا این طرح از دستور کار مجلس خارج شد و مقرر شد در قالب «طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی» به صحن مجلس ارسال شود.

طرح یک فوریتی تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی با ادغام سه طرح الزام قوه قضاییه به اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی و اعاده اموال نامشروع مسئولان، مبارزه با جرائم اقتصادی و تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تدوین شد. بالاخره بررسی این طرح شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
چرا علی لاریجانی اسامی مخالف ها رو منتشر نمیکنه
-
عباس گودرزی
۰۸:۲۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام اگر فقط اموال نا مشروع ، غصب شده بخواهد برگردد نه تنها سودی ندارد بلکه مثل زمان رفیق دوست که اختلاس کرد و سکه خرید و سکه دو برابر شد بعد مبلغ اختلاس برگردانده شد و دو سال زندانی نمونه شده و به حج رفت . زمینه تمام مفاسد اقتصادی بوجود آمد . لذا باید هر شخصی اختلاس یا رانت یا غصب بر او ثابت شد .تمام اموال فرد و نزدیکانش مصادره و به یکی از روستا های دور دست تبعید شده تا کسی جرات تعدی به بیت المال یا مال دیگران را نداشته باشد . چنانچه مبلغ چشمگیر باشد به عنوان مفسد اقتصادی اعدام گردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
نمایندگان مجلس قانونگذار تازه متوجه خلاء و صیانت از اجرای یکی از بندهای اصلی قانون اساسی که میثاق ملی است شده اند چه باید گفت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
مسئولی که مال نامشروع داره باید دادگاهی بشه نه اینکه رسیدگی بشه و به مال نامشروعش ، مشروعیت داده بشه .

اگر قانون فشار به عموم بود مثلا مالیات مستقیم بر درآمد کارگران با هزار فوریت فورا رسیدگی میشد .
باید در پیشگاه خدا و مردم و تاریخ قضاوت در این باره دیدنی باشه .
به امید روزی که حق فراگیر و ظلم نابوده خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
حرف تا عمل خیلی فاصله داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
نباید کسی که فساد مسئولی رو افشا میکنه مجازات بشه.واقعا چرا؟؟به امید عدالت اجتماعی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
این که یک فوری صد فوری هم باشه اصلا بررسی اینطور جیزا از دست و حساب و کتاب شما خارج هست اگر نبود نمیزاشتین اتفاق بیفته که حالا دنبال فوریتش باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام شفاف سازی اگر دست وزارت اطلاعات باشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
هیچ اتفاقی نمی افته .چون خیلی از این پیگیری ناگزیر به سکوتند.و ناچارند از خودشون شروع کنند.بنابرین در حد حرفه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ببین این مسولیت انقلاب اسلامی دورجونه یک تعداد انگشت شمار بقیه در بردن و غارت بیت المال و راه قانون دور زدن رو هم خوب بلدن
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۴۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
چه خوبه حداقل نمایندگان مخالف را اسامیشان را اعلام کنند تا برای مردم شناخته شوند چرا163 موافق تازه اگروسط کار زیرش نزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خسته نباشیداما این طرح بخاطر حاشیه امنی که بعضی از مسؤلان دارن فایده ای ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
۱۶۳تا همش؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
درمورد شفافیت رای نمایندگان قانون تصویب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
هیچ گاه عملی نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
لطفا دردهه فجر به مردم عیدی بدهید ان هم با احققاق حقوق مردم تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
همیشه دعا کرده ام شغل دولتی نداشته باشم ؛ چرا که ازحساب بیت‌المال مسلمین می ترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
از این قانون های تصویب شده زیاد هست مشکل ما عملیاتی نشدن قانون در مورد ژن های هفت نسل بعد و قبل مسئولین هست وگرنه افراد معمولی تا خطا کنند ب مجازات میشوند ک کاملا عالی ست
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۱۹:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا اعضاء خبرگان رهبری تو این لیست نیستن؟ اعضا شورای شهرم باید تو این قرار بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
این هم مثل منع بکار گیری بازنشستگان چند تبصره دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
عجب قانونی
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۹:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
وای نگو وووو . یعنی واقعاً این قانون تصویب و اجرا می‌شود؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اگر مردید پیش بشوی عدالت اجتماعی ..
Turkey
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خوب كسى كه به اموال ديگران دستبرد بزنه تحصيل از راه نامشروعه هم بايد اموال رو برگردونه هم بايد مجازات بشه. اين تو قانون مجازات اسلامى اومده. .
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۱۹:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خیلی از قانونها تو کشورمون به علت اینکه اسلام اجازه تفحص در زندگیه افراد رو نمیده اجرا نمیشه حالا انشاالله این قانون اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۶:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مهم ترین طرح همون طرح شفافیت آرا نمایندگان بود اگر تصویب بشه ریشه خیلی از فساد ها در مورد قانونگذاری و نظارت از بین میره و در مرحله بعد شفافیت مالی و بانک برای داخل کشور (aftf نه ) مهمه که زیر میزی و رشوه و رانت راهش بسته بشه نه اینکه اجازه بدیم بخورن بعد دنبال اثبات و اعاده امول بیوفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا در ماده 6 ارائه دهنده اطلاعات را مجازات می کنند؟؟؟ یعنی اگر فردی گزارش دهد که فلان مدیر اختلاسگر است، خودش هم مجازات می شود؟؟؟ این دیگر چه قانونی است؟؟؟ یعنی اینطوری مردم را می ترسانند تا گزارش فساد کارکنان و مدیران را ندهند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
انهایی را که رای مخالف داده اند را به ملت معرفی کنید یا خودشان یا دوستان هم جناحی انها باید این مو ضوع به شدت پیگیری شود تا اعتماد ملت جلب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
خودم بهت میگم کلا لیست امید که نتیجه تَکرار کردن هست میباشد دنبالش نگرد
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۵:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
در حرف خوب است ولی در عمل .......
مردم هر وقت نتیجه ای از اعاده حقوقهای نجومی به بیت المال را دیدند باورشان می شود که اراده ای برای رسیدگی به امور دیگر دارید
انشا الله "در عمل" نه در طرح های دهن پر کن" اعتماد سلب شده از مردم مجددا بازگردانده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
مگر این همه از اختلاسگران گرفتند شما دیدید مثل سلطان سکه ؟
Germany
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
باید اداره اموال و مالیات درست شه
زیر نظر اطلاعات
خیلی راحت میشه این جوری کشور رو اداره کرد
هر ایرانی چه قدر
پول و مسکن و ماشین داره میشه راحت مالیات گرفت
کشور باید الکترونیکی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ما خواهان شفافيت در اعلام اسامي اين عده هستيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
يعني تقريبا ١٢٠ نفر موافق اين كار نبودند. بايد شفاف سازي بشه معلوم بشه اينايي كه موافق نيستند، چه كساني اند. چرا موافق نيستند؟ ما خواهان شفافيت در اعلام اسامي اين عده هستيم.
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۱۴:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
چه کسی با چه کسی مبارزه بکند؟!
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۲۱:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اون 45 نفر که رای مخاف دادند واقعا کیا بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
هر کس با خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
از اختلاس های کلان مدیران و حقوق های نجومی تا بدهکاران بزرگ بانکی چرا تا کنون هیچ شفاف سازی نشده؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
شفافیت آرا نمایندگان در همه زمینه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
شفاف هست بزرگوار
اونایی که رای مخالف دادن لیست امید هستند و نتیجه تَکرار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مطمئنا این طرح اگر فارغ از هر گونه تبعیض باجرا گذاشته شود اعتماد عمومی را به مراتب افزایش خواهد داد لطفا از هر گونه اغماض و یا ... اجتناب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ای بابا کو تا برخورد و اعاده!

در ضمن کی با کی برخورد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
باید حسابهای بانکی و مالی تمامی مسوولین خویشاوندان دوستان آشنایان همکاران از گذشته ودر آینده مورد بررسی قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام جلوی فساد را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
باید هرچه زودتر مورد بررسی قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین و اموال نا مشروع ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اموال نامشروع یعنی دزدی کرده،یا فکر میکنند دزدی فقط از دیوار بالا رفتن هستش!!!؟؟
حکم دزدی توی اسلام قطع دستشون هستش
اگه نمیتونید دستشونو قطع کنید از دست بردن به بیت المال دستشونو قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۳:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
منظور از مسئولان کیا هستند؟؟ آیا مسئولان خود این نهادها نیز شامل میشوند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
خیر زبانت را گاز بگیر
Germany
ساغر
۱۳:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خدا کنه این طرح همیشگی اجرا بشه
Germany
فرهاد
۱۳:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ایوووووووووووووووووول
Germany
ناصر
۱۳:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اموال نامشروع که برای خیلی از مسئولین محرز هستش منتها بیشتر این آقایون اموالشون رو در کشورهایی مثل کانادا سرمایه گذاری کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اموال مسئولین باید مورد بررسی قرار بگیرند هر چه زودتر منتظر خبر از سوی قوه قضاییه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مگه مسوولین هم اموال دارند ؟! باید مورد بررسی قرار بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
وقتیکه قانون تصویب میشه باید اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۳:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مگه قبل از این با اموال نامشروع چیکار میکردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اگر اموال شفاف نشون دادن خوبه ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
توجه به اجرای طرح های مبارزه با مفاسد اقتصادی از مهمترین تقاضای مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
باید شفاف سازی بشه و مفسدان اقتصادی را به مردم معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
این طرح اگر شورای نگهبان تائید کند . میبایست همان اوایل اقلاب تصویب میشد .. چقدر دیر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
بجای این کارا بشینید یه فککری بحال من بیکار فوق لیسانس بیکار مجرد ۳۵ ساله بکنید.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
داداش تو دیگه ازت گذشت برو کنار جاتو بده به ما جوون تر ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
داداش بنده جایی ندارمکه بدم به شما، مگر بیکاری، که اونم باشه بیکاریم را تقدیم میکنم به شما تا شمام بیکار بمونین
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اول اموال اون 45 نفر بررسی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
45 تای مخالف اموال نامشروع دارن لابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
باید قوه قضاییه ورود کنه و بر خورد جدی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
بفرمائید اولا با این حقوقها نجومی که واسه خودشون عادی مییدونن و یه سقف بالای اون رو نجومی میدونن(حقوق مسئول باید با قشر عادی جامعه یکی باشه یعنی بالای 3/2 میلیون نگیره اصلا میگیم 4 میلیون ) و ... شفافیت حقوق و درامد و اموال مسئولبن بررای عوام مگه اجرا شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اکثرا حقوقشون بالاست چون چندجا کار میکنن مثلا یک وزیر استاد دانشگاه هم هست و از دو ارگان حقوق میگیره در مسئله دو شغلیها استاد دانشگاه بودن شغل حساب نشده فکر کنم چون الان خیلی از مسؤولین شغل دومشون استادی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
این قانون پیش تر از این باید تصویب می شد .اما باز هم در نحوه اجرا ان تردید وجوددارند
1-کسانی هستند که از اوایل انقلای سمت دار بودند وپای ثابت نظام هستند قانوننا در ان زمان اموالی به انها داده شد که الان ملیاردها می ارزد؟
2- در کشور واقعیتی است که همه میدانند ولی خود را به ان راه میزنند قانون برای همه ملت است
3- سوالی دارم که جای تفکر دارد.کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فقط نفت فروشی دارند نه معدنی ونه کارخانه ای (تعداد انها کم است) من خودم بارها انجا رفته ام وبا مردم انجا صحبت کرده ام وتقریبا با وضعیت انها اشنایی دارم بجز شهرهای شیعه نشین اکثر مردم انجا در رفاه هستند و نسبت به ما وضعیت بهتری دارند. حال ما نفت+معدن+کارخانه+کشاورزی داریم ولی وضعیت ما این است.این وضعیت چندین دلیل میتواند داشته باشد
1-فساد ورانت خواری مسئولان
2-بیکفایتی وکاربلد نبودن مسولان
و..
حال به نظر شما با این ویژگی های مسولان قانون های جدید چاره ساز هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
نا مشروع ، چه معنایی دارد؟ یعنی چطور نامشروعیست که شامل مجازات نمیشود؟! جرا دوفوریتی و حتی صد فوریتی نباشد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
احسنت انشالله که زود اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
کاش این قوانین بدرستی هم اجرامیشد.
Germany
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اموال همه ی مسؤلان تا بالاترین مقامات باید تحت نظارت مردم قرار گیرد و هیچ کسی نباید مصون از نظارت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
املاک نجومی که در دوران شهردار قالیباف به برخی اعضا اهدا شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مسئولان چندشغله و مدیران ۲ تابعیتی
آخرین اخبار