رئیس سازمان ملی استاندارد ایران درسفر به اراک از ارتقاء ۱۴۱ پله‌ای استاندارد در طول ۴۰ سال انقلاب خبرداد.

ارتقاء ۱۴۱ پله‌ای استاندارد در طول ۴۰ سال انقلابنیره پیروز بخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه سفر به اراک  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: ما در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب، در حوزه بین المللی توانستیم جایگاه استاندارد ایران را در بین ۱۶۳ کشور به رتبه ۲۲ برسانیم در حالی که اول انقلاب به این صورت نبود.

پیروز بخت افزود: در حوزه نظارت بر اجرای استاندارد در حوزه‌های مختلف مواد غذایی،مصالح ساختمانی،خودرو، کلاه ایمنی و سلامت مردم فعالیت‌های مختلفی انجام داده ایم که از جمله آن تدوین ۳۲ هزار و ۵۰۰ استاندارد بوده که ۱۳ هزار مورد آن در این ۵ ساله انجام شده است.

وی با اشاره به تصویب قانون جدید سازمان ملی اضافه کرد: به موجب آن فعالیت‌های مختلفی به سازمان اضافه می شود، یکی از این موارد بحث غذای حلال می باشد که در صدور گواهی حلال غیر از بحث ذبح و صید تنها مرجع سازمان ملی استاندارد است.

آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد مرجع هستند

معاون رئیس جمهورادامه داد: آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد مرجع هستند و  حدود ۳ هزار آزمایشگاه در بخش دولتی و خصوصی شناسایی کردیم که با ما همکاری می‌کنند و همینطور شرکت‌های خصوصی مختلف در داخل و خارج از کشور به انجام این فعالیت‌ها مشغول هستند.

وی بیان کرد: انشاالله خداوند کمک کند تا در زمینه‌های دیگری مانند وسایل شهربازی‌ها، آسانسور‌ها، زمین های بازی، مهدکودک‌ها و دبستان‌ها، میز و صندلی بخاری مدارس در حوزه ایستگاه‌های cng هم بتوانیم خدمات ارائه دهیم که در این چند سال فکر می‌کنم سازمان ملی استاندارد یکی از سازمان‌های بوده که توانسته به خوبی حق مطلب را ادا کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: لوازم خانگی، بسیاری از صنایع شیمیایی، صنایع ایزوگام همه اینها در زمینه استاندارد جایگاه خوبی دارند و اغلبشان از استاندارد‌های خوب برخوردارند، اما ما توقع داریم که در این شرایط خاص و ویژه کشور، توجه ویژه به موضوع استاندارد این استان شود تا کمکی به مردم استان مرکزی شود.

استاندارد پایه توسعه اقتصادی هر کشوری است

وی اضافه کرد: استاندارد پایه توسعه اقتصادی هر کشوری است که در صادرات علاوه بر استاندارد کشور ، باید استاندارد کشور مقصد نیز رعایت شود و اگر استاندارد رعایت نشود کشور مقابل نمی‌تواند از صادرات کشورمان بهره‌مند شود و ارز وارد کشور نمی‌شود.

پیروز بخت بیان کرد: برای واردات هم سازمان ملی استاندارد با تمام قوت کار می کند که جلوی واردات کالا‌های بی کیفیت را بگیرد و ارز کشور صرف کالا‌های بی‌کیفیت نشود.

وی  اظهار کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی است و با توجه به این موضع، شاکله‌ صنعتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در زمینه ایمن سازی و ...   باید در رابطه با تولیدات استاندارد فعالیت‌های زیادی در این استان انجام شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.