سیف براستفاده بهینه ازمنابع محدود فعلی به ویژه تسهیلات بانکی تاکیدکرد وگفت:نظام بانکی باهمه مشکلات خودمکلف است درخدمت اقتصادکشور باشد وکوتاهی درآن برای کشورخسارت باراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، دکتر اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی در همایش نظام مالی اسلامی صبح امروز با حضور کارشناسان و پژوهشگران در دانشگاه مفید قم برگزار شد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از تامین مالی اقتصاد بر عهده بانک هاست گفت:در ۹ ماه امسال ۴۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی بانک‌ها بوده است که ۶۰ درصد آن به علت رکود اقتصادی صرفا سرمایه در گردش بوده است.

وی بیان کرد: برای تامین مالی آسان‌ترین راه در کو تاه مدت، فشار برنظام بانکی است درحالیکه هیچ گاه به راه‌های میان وبلندمدت فکرنکرده بودیم.

دکتر سیف مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی هم در سخنانی بر استفاده بهینه از منابع محدود فعلی به ویژه تسهیلات بانکی تاکید کرد و افزود: با این وجود، نظام بانکی با همه مشکلات خود مکلف است در خدمت اقتصاد کشور باشد و کوتاهی در آن برای کشور خسارت بار است.

دکتر سیف ادامه داد: در شرایط اقتصادی فعلی نباید اجازه دهیم منابع محدود ما به سمت مسائل غیراولویت دار حرکت کند بلکه باید آن را به سمتی که بیشترین اثر مثبت را دارند هدایت کرد.

آقای کمیجانی عنوان کرد: بخشی از بازار تامین مالی باید بر عهده بازار سرمایه باشد درحالیکه این بازار تحرک زیادی ندارد.

در این همایش که به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین نظرپور عضو هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نقش این پژوهشگر را در تحولات بازار پول و سرمایه اسلامی در کشور مورد توجه قرار داد وافزود: طراحی اسناد خزانه اسلامی که امروز توانسته برای تامین کسری بودجه دولت گره گشا باشد از یادگار‌های به جا مانده دکتر نظرپور است.

انتهای پیام/ح

تسهیلات ۴۸۲ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها در ۹ ماهه امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار