مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت:با توجه به سامانه بارشی ۷۳ تیم امدادی در استان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.  

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب، ۹ منزل مسکونی در استان دچار آبگرفتگی شد که امدادگران کمتر از یک ساعت نسبت به رفع مشکل اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به آغاز بارندگی‌های شدید از عصر روز گذشته (یکشنبه) شاهد وقوع روان آب و آبگرفتگی در مسیر رودخانه‌های فصلی به ویژه در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، درمیان، قاینات، فردوس و سرایان بودیم.

میرجلیلی گفت: همچنین بارندگی و سیلاب موجب قطع برق برخی از روستا‌های قاینات، زیرکوه و بیرجند شد که کمتر از ۱.۵ ساعت شرکت برق نسبت به رفع مشکل اقدام کرد و ۶ راه روستایی که در این شهرستان‌ها بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود نیز بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: برف روبی از شب گذشته در مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان توسط راهداران آغاز شده است و هنوز ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به جاری شدن روان آب و سیلاب در برخی مناطق استان به ۱۷۸ نفر در جاده ها طی ۲۴ ساعت گذشته امدادرسانی شده است.

میرجلیلی همچنین از رها سازی ۱۸ خودروی گرفتار سیلاب توسط تیم‌های امدادی استان در این مدت خبر داد و افزود: بارش تگرگ نیز در شهرستان‌های سرایان، فردوس، بیرجند، زیرکوه و قاینات خساراتی را به درختان وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص شدت فعالیت سامانه بارشی ۷۳ تیم امدادی در استان از روز گذشته به مدت ۴۸ ساعت به حالت آماده باش درآمدند و با توجه به ادامه بارندگی‌ها مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.  

وی تیم‌های امدادی را شامل امدادگران جمعیت هلال احمر، آتش نشانان، تکنسین‌های اورژانس، راهداران، واحد‌های پلیس راه و مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان عنوان کرد.

میرجلیلی با بیان اینکه اکنون تمامی جاده‌های استان باز است و مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: نیرو‌های امدادرسانی برای حفاظت از جان و مال مردم در حال امدادرسانی هستند و پس از اتمام بارندگی و بررسی‌های لازم، میزان خسارات سیلاب و آبگرفتگی اعلام می‌شود.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید و بارش باران تا امشب (دوشنبه) ادامه دارد و بارندگی‌ها در این مدت می‌تواند سبب وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر شود.  

سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به ناپایداری جوی از روز گذشته (یکشنبه) تا سه شنبه در استان‌های شرق و جنوب شرق کشور خواستار به کارگیری تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی شد.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

ادامه وزش باد شدید و باران تا امشب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.