استاندار گیلان گفت: در چهارمین روز از دهه فجر ۲۷۴ طرح اشتغال فراگیر و روستایی در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان گفت: در چهارمین روز از دهه فجر ۲۷۴ طرح اشتغال فراگیر و روستایی با اعتبار ۱۸۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به طور همزمان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله قالی بافی، فرش بافی، صنایع دستی، پرورش دام و طیور، زنبورداری، پرورش ماهیان سردابی و گرم آبی، پرورش گل و گیاه و پرورش گیاهان دارویی هستند و زمینه اشتغال ۳۹۰ نفر را فراهم کرده اند

استاندار گیلان، در آیین افتتاح طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی با اشاره به اینکه امسال ۷۵ پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان سیاهکل مورد افتتاح قرار می‌گیرد، گفت: در کنار طرح‌های عمران و توسعه روستایی و طرح‌های خدماتی که دستگاه‌های دولتی ارائه کرده اند، پروژه‌های خوبی با سرمایه گذاری و همت مردم به ثمر رسیده است.

مصطفی سالاری، با تاکید بر اینکه نیازمند توسعه فعالیت‌هایی هستیم که ریشه در توانمندی شهرستان‌ها و مردمان آن‌ها دارد، گفت: باید استعداد‌ها و مهارت‌های موجود را تبدیل به درآمد کنیم و با این کار، آمار اشتغال نیز در شهرستان‌ها افزایش می‌یابد.

وی، ایجاد سیستم پشتیبان برای مدیریت متمرکز و کمک به توسعه واحد‌های خرد که به صورت مجزا فعالیت می‌کنند را ضروری دانست و افزود: افراد توانمند در بخش خصوصی می‌توانند به عنوان مدیریت پشتیبان ورود کنند و با این کار انحراف از تسهیلات نیز کاهش پیدا می‌کند.

استاندار گیلان، برندسازی را یکی دیگر از مزایای ایجاد سیستم متمرکز برای مدیریت واحد‌های خرد و پراکنده معرفی کرد و گفت: به این ترتیب، فروش محصولات نیز با سودآوری بیشتری همراه می‌شود.

مصطفی سالاری، با اشاره به اهمیت آموزش و نظارت در ارتقاء کیفیت کار واحد‌های خرد، افزود: آمادگی داریم حمایت‌های لازم را انجام دهیم تا شاهد توسعه هرچه بیشتر این قبیل واحد‌ها باشیم.

استاندار گیلان امروز همچنین چند پروژه را در حوزه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در سیاهکل افتتاح کرد که از جمله آن‌ها آسفالت روستای خرارود به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اجرا و به مرحله بهره برداری رسید.

بهره برداری از پروژه تقویت و توسعه شبکه برق این شهرستان با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال افتتاح پروژه تقویت و توسعه فناوری مخابرات و ارتباطات نیز از دیگر طرح‌هایی بود که امروز با حضور استاندار افتتاح شد.

 

انتهای پیام/م.ع

افتتاح ۲۷۴ طرح اشتغال فراگیر و روستایی در گیلان

برچسب ها: دهه فجر ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.