طهرانچی گفت: هیچ ناظر منصفی در جهان وجود ندارد که توانایی نادیده گرفتن دستاورد‌های ایران را داشته باشد.
 
دانشمندان ایرانی زبانزد متخصصان علمی جهان/ هیچ ناظر منصفی توان نادیده گرفتن دستاورد‌های ایران را نداردمحمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد خود به‌عنوان دستاورد انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه ۶ میلیون فارغ‌التحصیل در دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: در کنار این فارغ التحصیلان یک میلیون و ۳۲۰ هزار دانشجو قرار دارد و بالغ بر صد‌ها واحد در سراسر کشور و تمام استان‌ها داریم.
 
وی ادامه داد: اکنون توسعه شهر‌ها بر اساس توسعه آموزش عالی است و واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور بر همین اساس تاسیس شده‌اند.
 
طهرانچی درباره تعداد دانشجویان قبل و پس از انقلاب بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو در کشور وجود داشتند که اکنون تعداد آن‌ها به چهار میلیون رسیده و این اتفاق خود دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.

پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان با توسعه شهری همراه بوده است 

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به دستاورد‌های علمی پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیش از انقلاب دستاورد و تولیدات علمی ایران بسیار کم بود و هیچ حرفی از آن‌ها در مجامع بین‌المللی زده نمی‌شد، اما هم اکنون می‌بینیم که دانشگاه آزاد جزو اولین دانشگاه‌ها در حجم تولیدات و برونداد‌های علمی است.

وی ادامه داد: در هر شهرستانی که پا بگذارید می‌بینید که پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان و جوانان متناسب با توسعه شهری بوده و آن‌ها از دید هر ناظر منصفی به عنوان دستاورد اصلی انقلاب شناخته می‌شوند.

طهرانچی درباره موفقیت‌های حوزه فیزیک و بخش هسته‌ای کشور بیان کرد: اگر به ۴۰ سال  گذشته  و دهه‌های ۶۰ و ۷۰ که خود من دانشجو بوده‌ام، نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که هیچ فعالیتی در جبهه‌های دانشی نداشته‌ایم.

طهرانچی با بیان اینکه برخی از دانش‌ها می‌توانند دستاورد‌هایی نوین در بخش علمی و فناوری برای ما داشته باشند، اظهار کرد: پیش از انقلاب فعالیت علمی که بتواند برای ایران افتخار آفرین باشد و در جبهه‌های علمی و تجربی ما را به موفقیت برساند، نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد درباره وضعیت علمی دانشگا‌ه‌ها قبل از انقلاب گفت: پیش از انقلاب دانشگاه‌های ما کتاب‌های درسی را به خوبی آموزش می‌دادند، اما در حوزه پژوهشی و آزمایشی کاری نمی‌کردند؛ امروز پس از گذشت ۴۰ سال، آزمایشگاه‌ها و تولیدات علمی در کشور داریم که در مجامع بین‌المللی علمی می‌درخشند.

وی با اشاره به صحبت متخصصان بین‌المللی درباره ایران بیان کرد: ناظران بین‌المللی در عرصه علمی دستاورد‌های ایران را می‌بینند و از آن‌ها به خوبی یاد می‌کنند؛ صد‌ها دانشمند ایرانی در رتبه بندی بین‌المللی صاحب نظر هستند و هزاران ارجاع به مقالات آن‌ها می‌شود.

دستاورد علمی دانشمندان پیش از انقلاب صفر بود

طهرانچی تصریح کرد: اگر به پیش از انقلاب بازگردید دستاوردی در حوزه علمی نمی‌بینید؛ تعداد ارجاعات به مقاله دانشمندان صفر بوده و اصلا مقاله‌ای با عنوان ماحصل کار دانشمند ایرانی وجود نداشت، اما امروز می‌بینیم که حتی دشمنی‌ها و تحریم‌های بین‌المللی نیز نتوانسته‌اند سد راه جوانان ایرانی باشند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به وضعیت تجهیزات آزمایشگاهی پیش از انقلاب بیان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی همواره در معرض تحریم‌ها قرار داشته اما امروز کار محققان ایرانی راه خود را در عرصه‌های بین‌المللی علمی پیدا کرده و این دستاوردی بزرگ برای کشور است.

طهرانچی با اشاره به قرار گرفتن نام دانشگاه آزاد در رتبه اول میان دانشگاه‌های ایرانی اظهار کرد: دانشگاه ایرانی به عنوان هویت یکپارچه، بالاترین سطح تعداد مقالات علمی را دارد و این دستاوردی عظیم در حوزه انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند دانشگاه آزاد چند پارچه است، اما موسسات بین‌المللی همچون آکادمی علوم چین و دیگر موسسات معتبر جهانی نیز شعبات متفاوتی دارند و با یک نام تمام مقالات خود را منتشر می‌کنند، دانشگاه آزاد نیز اینگونه عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد یادآوری کرد: اکنون دانشگاه آزاد در مجامع بین‌المللی موفقیت‌هایی خوب را کسب کرده و توانسته است از لحاظ تعداد مقالات در رتبه بندی جهانی اولین دانشگاه برتر ایرانی شود که این موضوع دستاوردی بزرگ برای ما به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اینا که گفتی چه نقشی در زندگی مردم داشته و دارد؟؟
ساختمان سازی توسط کارگران و بناها انجام میشود. ساختمان های جدید ساخته شده در زلزله و سیل خود را نشان داد.
نان توسط نانوایان تجربی هنوز در حال پخت است. آرد و کیفیت آن که معلوم است.
30% محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف پرت میشود. این وضع خرید و توزیع میوه و محصولات کشاورزی در کشور است.

مخلص کلام این تولید علم جه مشکلی در کشاورزی و صنعت و خدمات از مردم حل کرده است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
6 میلیون لیسانسه بیرون داده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار