استاندارمازندران در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان بر تنوع بخشی بر صادرات، تقویت کشتیرانی و راه اندازی کشتی رورو بین مازندران و آکتائو تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان گفت: توسعه صادرات موجب ارز آوری و تقویت بنادر استان می‌شود و اقتصاد استان را تحرک می‌بخشد و از فرصت بازار‌های هدف باید بصورت عملیاتی استفاده شود. ‎

وی بهره گیری از ظرفیت‌های صادراتی و توسعه بازرگانی فی مابین مازندران و بازار‌های هدف را در جهت ارزآوری و شکوفایی اقتصادی موثر عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط امروز باید به خزر به عنوان یک اولویت در تجارت خارجی استان نگاه کنیم.

وی بر راه اندازی خط پروازی مازندران و آکتائو تاکید کرد و گفت: نزدیکی به تهران یک مزیت برای ماست و در تلاشیم تا موضوع ارتباط جاده‌ای بندر امیرآباد به فلات مرکزی را نیز تحقق ببخشیم.

استاندارمازندران بر تنوع بخشی بر صادرات، تقویت کشتیرانی و راه اندازی کشتی رورو بین مازندران و آکتائو تاکید کرد و گفت: توریسم سلامت از ظرفیت‌های مطلوب ماست و ۱۵ کلینک و مکان گردشگری برای پوشش این بخش انتخاب شده است.

حسین زادگان افزود: گردشگری به عنوان یک ظرفیت باید در مناسبات فی مابین استان مازندران و آکتائو بطور جدی لحاظ شود.

همکاری بندر امیرآباد و آکتائو

حبیب الله ملکوتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بندر امیرآباد و آکتائو می‌تواند فصل مشترک همکاری‌های فی مابین باشد، گفت: آکتائو می‌تواند به عنوان هاب برای اتصال به اورآسیا نقش ایفا نماید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین ارتباط را با بندر امیرآباد داریم، افزود: حضور مازندران با توجه به تحریم‌ها در آکتائو بسیار مزیت دارد و لازم است خط پروازی مازندران و آکتائو نیز راه اندازی شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار