۶ هزار و ۹۰۰ سفیر سلامت با هدف ارتقاء حوزه سلامت در رامسر فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در نخستین مجمع سلامت رامسر با بیان اینکه تمام پرونده‌ های این دستگاه بصورت کاملا الکترونیکی انجام می‌ شود، گفت: در مدت اخیر ساخت ۶ خانه بهداشت، تجهیز و بازسازی ۸ مرکز بهداشت، آماده سازی ۳ مکان بیتوته در اشکور، جنت رودبار و ساداتشهر را به سرانجام رساندیم.

وی افزود: مرحله اول پایگاه ۱۱۵ بین راهی جواهرده در هفته دولت به بهره برداری رسید و مرحله دوم این پایگاه نیز تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مبشری با بیان اینکه بیمارستان رامسر در طرح تحول سلامت پیشرفت چشم گیری داشت گفت: احداث اورژانس در ۲ طبقه، تجهیز و افزایش امکانات، خریداری و نصب مدرن‌ترین دستگاه سی تی اسکن و پیشرفت ۵۵ درصدی مرکز مطالعات سرطان از جمله این اقدامات است.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر افزود: مشارکت مردم و خیرین در بحث سلامت بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: انجمن‌ها، موسسات و کانون‌های مردمی زیادی در شهرستان در جهت ارتقا حوزه سلامت فعالیت دارند بطوری که ۶۹۰۰ سفیر سلامت در شهرستان داریم.

رنجبران معاون اموراجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نخستین مجمع سلامت شهرستان رامسر با اشاره به اینکه اجتماعی شدن سلامت هدف مجمع سلامت است، افزود: مشارکت مردمی، مشارکت دستکاه‌ های اجرایی، عدالت و افزایش سوادسلامت چهارمحور حوزه سلامت هستند.

وی گفت: سلامت فقط مربوط به یک دستگاه خاص نیست بلکه سلامت به همه آحاد جامعه برمیگردد و باید محله به محله و خانه به خانه سلامت را گسترش داد.

رنجبران با بیان اینکه بیماری‌های واگیر که در دهه‌ های گذشته هزاران نفر را به کام مرک کشاند گفت: با افزایش سواد سلامت بیماری‌های واگیر در کشور کنترل شده است و دیکر مشکلی در این مهم وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه بیماری‌ های غیرواگیر مانند دیابت، سرطان، فشار و چربی خون یک مشکل جهانی است و باید با خودمراقبتی و مشارکت اجتماعی رفع شود. معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه رامسر افراد و مدیران با کرامت و حرفه‌ای در حوزه سلامت دارد اظهار داشت: رامسر پتانسیل شهرستان سلامت را دارد و ما در استان به رامسر افتخار میکنیم چرا که پتانسیل‌های این شهرستان در سطح بین المللی بی نظیر است.

سبحان بهرامی رییس نظام پزشکی رامسر نیز در این مجمع با بیان اینکه رامسر شهر سازمان‌های مردم نهاد است گفت:: این سازمان‌های مردم نهاد بعضا در غرب مازندران کم نظیر و بی نظیر است و این نشان دهنده مشارکت مردم رامسر است.

وی افزود: توسعه وقتی نهادینه می‌شود که از گروه‌ های پایین شکل بکیرد و توسعه‌ای که بخواهد از بالا تشکیل شود منجر به شکست می‌شود

بهرامی گفت: ارتباط بین مردم و سلامت امری بسیار مهم است که باید از همه ظرفیت‌ ها بهره برد.

رییس نظام پزشکی رامسر نگاه سیستماتیک به حوزه سلامت را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید انگیزه مردم رامسر را برای مشارکت بیشتر افزایش یابد.

انتهای پیام/ م

ارتقاء حوزه سلامت در رامسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.