وزارت صمت، موافق افزایش قیمت خودروی داخلی نیست به همین دلیل دستورالعملی در جهت سیاست‌های جدید خودرویی تدوین شده که در شرکت‌های خودروسازی قابل اجراست.


وزارت صنعت به دنبال اصلاح قیمت خودروهای داخلی است/ قیمت پراید در سال ۹۸ چقدر می‌شود؟به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از چالش های مهم صنعت کشور در این روزها، وضعیت صنعت خودروست. پس از اتفاقات چند ماه گذشته و شروع تحریم‌ها علیه ایران، خودروسازان نتوانستند به تعهدات خود در قبال مردم پایبند باشند. همین امر موجب شد تا تعداد شاکیان خودرویی هر روز بیشتر شده و حتی گاهی شاهد تجمع مردمی باشیم که از بدقولی شرکت های خودروسازی شاکی بودند. وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این میان تلاش می کرد تا سازوکاری بیندیشد تا هم مردم به خودروهای خود برسند و هم کارخانه های خودروسازی متضرر نشوند.

پس از تشکیل جلسه های متعدد در جهت سروسامان دادن به صنعت خودرو، وزارت صنعت دستورالعمل جدیدی را برای بهبود و پیشرفت خودروسازان  ارائه داد.

در رابطه با این دستورالعمل جدید و اطلاع از تلاش های وزارت صمت برای بهبود شرایط صنعت خودروی کشور با فرشاد مقیمی معاون امور صنایع این وزارتخانه به گفت‌و گو پرداخته ایم که در ادامه می آید؛

تحریم کننده‌ها به دنبال تضعیف خودروسازی داخلی هستند

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تصمیمات جدید این وزارتخانه درباره خودرو  گفت: ما یک مجموعه برنامه برای خودروسازی در نظر گرفته ایم که هدف اول بی اثر کردن تحریم هاست. زیرا یکی از اهداف اصلی تحریم کننده ها، تضعیف صنعت خودروسازی داخلی است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تحریم کننده ها به دنبال کاهش ظرفیت تولید خودرو، عدم پایبندی به تعهد در قبال مشتریان، برهم زدن رابطه تأمین کنندگان و خودروسازان و ایجاد نارضایتی در ذینفعان هستند.

خودروسازان باید به تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند باشند

وی تصریح کرد: استراتژی جدیدی در حوزه خودروسازی تبیین نمی شود بلکه ما باید آرایش تولیدمان را در صنعت خودرو متفاوت کنیم. به عنوان مثال در بحث تأمین قطعات و لوازم از خارج ، توانایی تولید در داخل وجود دارد و باید تلاش شود به سمت تولید قطعات اولیه در داخل برویم و به تولیدکنندگان داخلی بهای بیشتری در این حوزه بدهیم.

مقیمی یادآوری کرد: در این زمینه باید سهم تولید داخل در صنعت خودروسازی را افزایش دهیم تا بتوانیم بحث وابستگی در برخی خودروها را که ارزبری بالایی دارند، به حداقل برسانیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بحث مربوط به زنجیره تأمین قطعات خودرو و خدمات پس از فروش بایستی با شرایط جدید منطبق شویم.

وی با بیان این موضوع که در علوم مدیریتی، تنها کسانی موفق هستند که بتوانند از آینده تصویر درستی داشته باشند، اظهار کرد: خودروسازان به مشتریان تعهداتی دارند که باید به آنها عمل کنند.

وزارت صنعت به دنبال اصلاح قیمت خودروی داخلی است

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت صنعت با افزایش قیمت خودروسازان موافق است، گفت: ما موافق افزایش قیمت خودروی داخلی نیستیم. در واقع وزارت صنعت به دنبال اصلاح آن است.

وی در خصوص نحوه  قیمت گذاری خودرو نیز توضیح داد: در شرایط کنونی سران سه قوه مصوب کردند که بحث مربوط به تعیین قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده شود.

معاون صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با واکنش های وزارت صنعت نسبت به اتفاق های اخیر رخ داده در شرکت های خودروسازی به ویژه سایپا تصریح کرد:  اگر خودروسازان تعهدی به مردم داده اند باید به قول خود وفا کنند.

قیمت پراید در سال ۹۸ مشخص نیست

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما قیمت پراید در سال ۹۸ چقدر می شود، گفت: هیچ پیش‌بینی در این مورد ندارم .در واقع سیاست‌گذاری در حوزه خودرو به عهده ماست و بر اساس جلسات و هم‌اندیشی‌هایی که صورت گرفته است دستورالعملی در جهت سیاست‌های جدید خودرویی تدوین شده که در شرکت‌های خودروسازی قابل اجراست. من شخصاً با حضور در کارخانه‌های خودروسازی به صورت هفتگی اجرای این برنامه ها را پیگیری و کنترل خواهم نمود.

افزایش کیفیت خودروهای داخلی/شرکت های خودروسازی تا پایان سال ۹۸ خصوصی می شوند

معاون امور صنایع  وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: دستورالعمل‌ها در حوزه صنعت خودرو به شرح زیر است؛

وزارت صنعت به دنبال اصلاح قیمت خودروهای داخلی است/ قیمت پراید در سال ۹۸ چقدر می‌شود؟

مقیمی در خصوص بند ۲ برنامه های فوق گفت: این بند به معنای خصوصی‌سازی شدن کامل شرکت‌های خودروسازی تا پایان سال ۹۸ است.

وی اظهار کرد: به صورت جدی پیگیر دستیابی به تعهدات و هدفگذاری های مطرح شده در جدول دستورالعمل های صنعت خودرو هستیم و در همین رابطه، افزایش کیفیت خودرو را دنبال می کنیم.

معاون صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد در سالی که تحریم های سخت علیه کشور وجود دارد، بتوانیم کیفیت خودروی داخلی را بالا ببریم، اذعان کرد: به طور معمول همیشه ما در شرایطی که در تنگنا و سختی بوده ایم توانسته ایم توانمندی ها و استعدادهای خود را بیشتر نشان دهیم و فکر می کنم امسال نیز بتوانیم با وجود محدودیت های موجود خلاقیت بیشتری در صنعت خودرو داشته باشیم.

مقیمی افزود: در واقع تحریم ها دو روی یک سکه است که یک روی آن محدودیت و روی دیگر آن فرصت هاست و همین امر موجب شد که در برخی از صنایع، شاهد رونق پس از تحریم ها باشیم. حتی توانمندی های ما  برای صادرات در برخی از تولیدات ایرانی افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در برخی صنایع همچون کیف و کفش در شرایط خوبی قرار داریم و قبول ندارم که صنایع دچار رکود و مشکل است بلکه این موضوع باید به صورت موردی بررسی شود و شرایط در صنایع مختلف متفاوت است.

معاون صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: حلقه گم شده بین صنایع کشور باید پیدا شود تا بتوانیم به صورت زنجیره ای موجب رونق صنایع کشور شویم و شاهد از بین رفتن از هم گسستگی کنونی باشیم.

مقیمی تصریح کرد: به دنبال تصویب چند پروژه بزرگ در معاونت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم و در تلاشیم که این پروژه ها را تا قبل از پایان دولت دوازدهم به اجرا برسانیم.

وی یادآوری کرد: این پروژه ها کشور را در بحث وابستگی به خارج از کشور بیمه می کنند و اجرای آنها، کمک های شایان توجهی به صنعت کشور خواهد کرد.

معاون صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خاتمه تصریح کرد: اجرای پروژه‌های مذکور با هدف تمرکززدایی از پایتخت و توجه به مناطق محروم صورت خواهد گرفت.

گزارش از سمیه عرب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
هر سازمان یا نهادی سهمی از این صنعت دارن و دلسوز واقعی برای افزایش کیفیت خوروها وجود نداره و فقط برای بالا بردن قیمتها تلاش می کنند به همین خاطر ما فقط شاهد افزایش قیمت خودروها بدون ارتقای کیفیت ان هستیم و تنها راه کار ان هم نخریدن ان هستش و حتی اگر پیش فروش خریداری شود که واقعا کلاه سرما رفته و ...
-
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
با سلام
هیچ سازمان نظارتی و یا هیچ مسیولی نمی تونه جلوی دو خودرو ساز (سایپا و ایران خودرو) برای افزایش قیمت و عدم کیفیت خودروها را بگیرند. و این به روز روشن هستش و هر کاری بخوان می کنند
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۱۲:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بابا‌نخرید‌نخرید‌نخرید
-
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
سال 98 98میلیون میشه
Pakistan
هاوال
۰۸:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
با کمال احترام مزدا۳ بده برای چی هنوز تکلیف ما رو مشخص نکرد رفته فردش فوری مزدا۳ انجام داد اونم تحویل ۱۵ تا ۲۰ روز.بابا اینا پول ما بود که تو رفتی قطعه خریدی حالا مزدای ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومنی رو داری ۲۷۳ تومن میفروشی پول ما هم باید به همون اندازه بالا بره.
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۷:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
فقط هیمنجا همه شعار میدین خودتونم اگه الان وام بدن میدوید میخرید پراید اگه ۱۰۰ م بشه همتون میخرید
Kuwait
ناشناس
۰۶:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
مسولین توانایی قیمت گذاری را ندارند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۱:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام آن ظلمی که شما خودروسازان در حق این مردم بی دفاع کرده اید نابخشودنیست چون بی کیفیترین خودروها را با بالاترین قیمت به مردم داده‌اند نه گذاشته اید از خارج خودرو بیاد نه در داخل به کیفیت و رفاه مردم اندیشیده اید خدا به داد ما مردم بی دفاع برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
دست شما درد نکنه
France
صبا
۲۳:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
مگه پراید میشه 40 میلیون

یک ملیون پول کشور ما شده 10 هزار تومن

بعد هم کلی پول خرج کنیم تولد بگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
خودرویی که کشورهای همسایه مرجویش میکنند و یا باقیمت نازل و قسطی خریداری میکنند لیکن در ایران با انحصار گرفتن این صنعت با شعار حمایت از تولید داخلی و جریانسازی سرمایه ملت رو به باد میدهند اگر هدف حمایت از تولید داخل هست چرا انواع خودروهای چینی بی کیفیت را خودروسازان بصورت نقد و اقساط به مردم تحمیل میکنند ولاغیر .

االتماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۲۲:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
قیمت پراید سال دیگه صد میلیون
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
مگه نگفتن که سال ۹۸ همه چیزو مفتی میارن دم در خونههههه
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
تا حالا دنبال قیمت منصفانه بودن شد 40 ملیون. الان اصلاح فک کنم تا 60 بره. برادر صمتی شما هیچکاری نکنین مردم راحت ترن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
مگه قراره پراید سال 98 تولید بشه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
باسلام :همه میدانند که 40سال است ما تحریم هستیم این آقا مدیران صنعت خودرو چرا فکری برای این روزهای سخت نکردند اینا این همه یارانه تولید گرفتند پس چراتحقیقاتی نداشته و خود را وابسته به دشمن نگهداشتن آیا این همان پشرفت است یا خیانت به کشور و وابستگی به دشمن
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۲۰:۰۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
با سلام خواهش میکنم مشکل ما دی ماه ها به بعد ام پیگیری کنید نه خودرو رو تحویل میدن نه پولمونو .چرا باید تا دی ماه قیمت قبل باشه. ما هم شهریور ماه ثبت نام کردیم تو یه روز وبا یک قیمت.چون ظرفیت ها پر شده بود مجبور شدیم بهمن ماه رو انتخاب کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
بابا
۱۹:۵۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
مقصر خودمون هستیم،چرا تامیگن میخواد گرون بشه صف نامنویسی ما کیلو متری میشه.از قدیم میگن...ازماست که بر ماست...نخرید،نخرید،نخر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
آره آره ارزان می شود
Iran (Islamic Republic of)
لاگا
۱۹:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
اگر مردم ایران یک ماه به نمایندگیهای کل ایران مراجعه نکنند قیمت ماشینها به نحو چشم گیری پایین میاد .علت گرانی هر وسیله توی ایران چه خوراکی چه نقلیه خود مردم هستند .فقط یکماه خرید نداشته باشین نتجیه خواهید گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
خب نخرید تحریم کنید مسولان شما هم به فکر مردم باشید من اگه بخوام ازدواج کنم باید ماشین بخرم با این قیمت ها که نمیشه خدا خیرتون نده
Iran (Islamic Republic of)
حاج حسین
۱۹:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
پراید ماشین خیلی بدی نیس اما خیلی هم خوب نیس

باید قیمت خوب براش تعیین بشه

قیمت ۱۸ الی ۲۴ تومن براش مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
مگه قرار نبود تولید پراید به خاطر نداشتن ایمنی کلا متوقف بشه. چی شد پس؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
مردم عزیز و غیرتمند ایران خواهش می کنم خودرو های بی کیفیت گرانقیمت را نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
در مقابل خودرو سازان هیچ کس هیچ کاری نمی تونه بکنه . خودرو سازان اونقد بزرگ شدن که کسی نمی تونه جلوشون رو بگیره هر کاری بخوان میکنن اگه بخوان هرکاری میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
شتر بخواب بیند پنبه دانه.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
دیگر دیر شده است خیلی دیر.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
چرا ماشینایی مث تیبا و پراید ۶ ماه تاخیر داره مگ نگفتن ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
من که قادر به خريد خودرو هستم به کمپين نخريم پيوسته و نخواهم خريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
نمیخریم
Germany
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
سخت در اشتباهی برادر من.ضرر میکنی مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
تاکی مافیا پراید میخواهند تولید کنن، در قرن 21 تمام کشور ها دارن پیشرفت میکنن ما داریم پس رفت میکنیم ، آخه بنا بر مقایسه چرا خودمون را با مصر مقایسه میکنیم چرا با کره مقایسه نمیکنیم ، در ان زمان هم مصر کشور فقیری بود ، پس اگه با کره جنوبی مقایسه کنیم می فهمیم هیچ پیشرفتی نکرده ایم .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
آفرین واقعا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
قیمت پراید در سال 98 چقدر می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
80 milion
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
اگه خودرو سازها تا سال 1500 خودرو پیش فروش کنه متاسفانه بعضی از مردم ثبت نام می کنند
Germany
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
عالیه
من پرایدمو عوض کردم.تولید 97 واقعا بهتر شده و حق دارن گرونتر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
واقعآ از ایران حالای ما خیلی خیلی عقب افتاده ای خدا فقط به تو رحم کنه از ملت ایران خیلی خیلی عقبی به اندازه بچه محصل ای ایرانی درک نداری اصلآ تو ایرانی نیستی خدابه توواطرافیانت رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
فرغون میدن ب اسم ماشین ب قیمت مرسدس ..بایدم بهتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
از تعریف و حالت نوشتنت معلومه فقط دنبال جلب توجه گرفتن از دیگرانی دلم برات میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
اومدن قیمتارو ازاد کردن, گفتن میاد پایین, قیمتا که نیومد پایین, پراید از اون 40 تومانی وحشتناک اوایل مهر, به 42 تومان رسید, ماشالا مسئولان دولت, ماشالله, اون دنیایی هم وجود دارد که خدا از شما حق مارا بگیرد,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
ب حق ال پنج تن هم تو این دنیا هم اون دنیا ذلیل بشن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
فقط نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۳:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
تیبا پراید مثلا گفتن صد درصد ایرانیه ولی کو:)) الان پراید نمیتونن بدن تحویل باز پیش فروش میکنن مردمم ک صف میکشن .....پولتون زیادی بدید من ندید اینا
-
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
پرایدی که قرار بود 2سال پیش جمع شوداز بازار تولید حالا سر قیمتش دعوا است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام وققتون بخیر دوستان لطفا نظر منو لایک کنین بیام بالا
Netherlands
بسیجی
۱۳:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
از دولت محترم تقاضا دارم از تولید داخل حمایت کند و جلوی ثبت سفارش کالای خارجی که ارز کشور را نابود می سازد و تولید داخل را اسیب می رساند بگیرد همچنین قاچاق کالا و قاچاق سوخت ضرر بزرگی به اقتصاد وارد اورده است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
خدا را شکر مردم بیدار شدند و دیگه گول این خودرو سازها را نمی خورند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
مردم عزیز خودرو نخرید اگه ببینند مردم خودرو نمی خرند مجبورند به همان قیمت قبل عرضه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
داداش دیگه نمیتونیم بخریم اگه بخریمم خودرو کار کرده میخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
لطفا تمام مدیران و کارکنان ایران خودرو و سایپا را ممنوع الخروج کنید و تمام سفرهای خارجیشان را متوقف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
وزیر و خودرو سازان محترم اصلا نگران بازار پراید و تولیدتون نباشد حتی اگه پراید 100میلیون تومن قیمت گذاری کنید و موعد تحویل قیمت جدید بگید و همینطور تاریخ تحویل مشخص نکنید بازم مشتری دارید بعضیا چون فکر اقتصادی ضعیفی دارند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
باید مردم بهیچ عنوان خودروی صفر و کارکرده نخرند. وظیفه مردم نخریدن است و بس. چه کارکرده چه صفر نخرید. دولت باید خودروهای خارجی با تعرفه بسیار اندک وارد کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
واردات خودروي خارجي آزاد شود، شان مردم ايران اين خودروهاي گران نيست...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
باید مردم بهیچ عنوان خودروی صفر و کارکرده نخرند. وظیفه مردم نخریدن است و بس. چه کارکرده چه صفر نخرید. دولت باید خودروهای خارجی با تعرفه بسیار اندک وارد کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
چند بار اصلاح کردید، نتیجه اش رو دیدیم. لطف کنید اصلاح نکنید.!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
متاسفانه همه دلالان خودرو بصورت مبایعه نامه (قولنامه) خرید و فروش میکنند تا هزینه سند و تعویض پلاک ندهند. دولت و دستگاه قضایی باید جلوی معاملات دلالان را بگیرد و هرگونه معامله را قدغن نماید. کافیست در سایت دیوار و شیپور بروید ببینید هر دلالی دهها خودروی صفر و کارکرده در اختیار دارد. دستگاه قضا باید اموال این اشخاص را مصادره نماید و به جرم احتکار و اخلال در اقتصاد کشور اینها را مجازات نماید.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۰:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
وزارت صنعت اگه واقعا می خواهد کاری برای صنعت خودرو انجام دهد اولین کار جایگزین مدیران جهادی با مدیران ناکارآمد است.
وقتی ما می توانیم ماهواره و موشک در اوج تحریم بسازیم چرا نباید بتونیم یه خودرو بسازیم پس مشکل تحریم نیست مشکل ضعف مدیریتی و باند بازیست. اینو خود آقایون هم می دونن پس اینقدر تحریم رو بزرگنمایی نکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
حضرت علی می‌فرماید اگر فقر از دری وارد شد از در دیگری ایمان خارج میشود مردم را بی ایمان نکنید چهل و سه سال دارم تو این سالها تا یادمان است احتکار و دلال و رانت و تورم داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۰:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
قیمت پرایدی که خط تولیدش بایدمتوقف میشد حالا رکورد بیشترین سوددهی روداره!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
-
۱۳:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
احسنت بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
بنده باتحریم خودروسازان چه داخلی باشد چه خارجی بسیار خوشحالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
وزارت صنعت چرا واردات خودرو را ازاد نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۱۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
فقط باید واردات خودرو آزاد شود اونم با گمرکی صفر درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
خودروسازان!!؟؟؟ یک بار ضرر کنید وتا همیشه سود ببرید؟؟؟!!! پس کیفیت خودروهارا رابالا ببرید وقیمت هارا پایین وپایین بیارید؟!!! لطفا به انسان ها ومردم ایران احترام بگذارید وارزش قایل شوید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
امیدوارم دادستانی ورود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
مگه قرار نبود که تا آخر سال ۹۷ تولید پراید متوقف بشه؟؟؟؟ آخه این محصول بی‌کیفیت چیه تولید میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
ما هم خواهان تحریم صنعت خودروسازی هستیم...و البته ورود بدون تعرفه خودروهای ایمن و کم مصرف خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
قبل ازتحریم هم قطره چکانی خودرو داخل بازار میشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسین کاظم پور
۰۹:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
باید قیمت اون واقعی واقعی شود نه واقعی با رانت یا همان مد نظر مافیای بنجل سازی بله واقعی واقعی یعنی تعرفه واردات خودرو ارزان قیمت به ۷ درصد برسد و هر فرد آزاد باشد و بتواند به دلخواه خودرو خارجی را با تعرفه ۷ درصد بخرد و یا خودرو داخلی را انتخاب نماید
در این صورت قیمت و عیار واقعی پراید مشخص می شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
تنها خودرو گران نشده همه چیز گران شده مردم میتوانند نخرند وزیر صنعت عوض شد هیچ فرقی حاصل نشد الان سه ماه است در اتحادیه نانوایان کسانی که قصد خرید یا فروش نانوایی دارند به دلیل اینکه وزیر اجازه نداده نمتوانند معامله انجام دهند کسانی هم که قبلا معامله کرده اند الان کلی متضرر شده اند و کسی پاسخ گو نیست دولت در انتخاب وزیر ناتوان است کسی که نمیتواند مشکلات مردم را حل کند بهتر است در منزل بشیند و ناراحتی ومشکلات برای مردم درست نکند
-
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
بعد از چندسال جون کندن میخواستم ماشین پراید بخرم آخه با این قیمتها چطوری؟ بابا چرا توی این مملکت کسی به فکر اقشار مستضعف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام
پراید و نظایر ان دو سال قبل قرار بود از چرخه تولید حذف شود. حالا تازه صحبت قیمت گذاری این چنین ماشین های از رده خارج هست . تا کی می خواهیم به عقب برگردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
بنده دربرج۴ فروش قطعی ایران خودرو با واریز کل وجه تحویل خودرو در آبانماه ثبت نام داشته ام که تا کنون ایرانخودرو ماشین بنده رو تحویل نداده وهیچ کس هم پاسخگو نیست واقعا متاسفام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
پولهای که قبل از تحریم از مردم دریافت کرده اند چکارکردند.چرا اینقدر مردم را عزیت می کنند چرا زمان دقیق تحویل خودرو را اعلام نمی کنند .آخی تا کی منتظر بمانیم ....ای خدا دیگه فریاد رسی نسیت خودت به دادمردم برس.
Germany
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
به امید خدا سال 98 قیمت یک دستگاه پراید صد میلیون تومان .
Germany
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
با خصوصی سازی صنعت خودرو فاتحه صنعت خودرو خوانده شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
خصوصی سازی باید کاملا واقعی باشد و خودرو ساز نباید انتظار زندگی رانتی و زالوصفتی را داشته باشد بلکه باید بتواند با رقبای خارجی هم از نظر قیمت و هم کیفیت رقابت کند و بدین گونه حیات خود را تضمین نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
هنوز خصوصی نشده
Germany
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
نه اینطور نیست . چون خصوصی نیستند
Germany
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
با خصوصی سازی صنعت خودرو فاتحه صنعت خودرو خوانده شد .
-
ل
۱۳:۱۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
نه اصلا اینطور نیس
Iran (Islamic Republic of)
امین248
۰۷:۵۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
مگه خصوصی هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
این همه خودرو را انبار کرده اند وبه بهانه این که بعضی ازقطعات را نداریم به صورت قطره چکانی و گران به مردم بفروشند آیا این حقوق بشر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
کجای دنیا یک خودروساز هزاران خودرو رو میسازه که یه قطعشون کم باشه انبارشون میکنه بعد دوباره میبره رو خط تولید بعد این خودروها که یه قطع کم دارن رو چطوری روشن کردن بردن توی انبار معلوم نیست . عجب .
آخرین اخبار