وزیر دادگستری گفت: عملکرد دستگاه قضایی در استان فارس رو به رشد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری در نشست شورای قضایی استان فارس با اشاره به عملکرد موفق دادگستری فارس در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده‌ها در ۱۰ماه اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال اظهار کرد: عملکرد دادگستری فارس رو به جلو و رشد است.

وی، کم شدن زمان رسیدگی به پرونده ها، تقویت و توسعه بازرسی ها، اتخاذ تمهیدات برای حفظ کرامت زندانیان و ارتباط صمیمانه رئیس دادگستری با قضات را از ویژگی‌های دستگاه قضایی فارس اعلام کرد و افزود: در نشست با اعضای شورای قضایی استان کمبود‌ها و نیاز‌های دادگستری فارس مطرح شد که تلاش خواهیم کرد این کمبود‌ها مرتفع شود.

القاصی مهر رییس کل دادگستری فارس نیز با بیان اینکه این استان از لحاظ زمینه‌های بروز جرم از تعداد و تنوع زیادی همچون حضور ۲۰۰هزار اتباع بیگانه و پراکندگی و گستردگی جغرافیایی برخوردار است، گفت: با وجود همه این مسائل استان فارس از استان‌های امن کشور است.

وی با اشاره به اینکه در ۵سال اخیر فارس، رتبه نخست در حوزه پیشگیری از جرم را دارد، تصریح کرد: در هیچ نقطه‌ای از استان فارس منطقه‌ای سراغ نداریم که نیاز به ورود دستگاه قضایی باشد و دستگاه قضایی ورود نکرده باشد.

رییس کل دادگستری فارس افزود: در فارس ۲۰زندان وجود دارد که بیشترین تعداد زندان‌ها در کشور محسوب می‌شود و جمعیت کیفری استان پس از تهران و مشهد در مقام سوم است.

وی ادامه داد: فارس در موضوع مجازات‌های جایگزین حبس نیز مبدأ و آغاز کننده‌ی این اقدام ارزشمند بوده است.

القاصی مهر، زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در محاکم عمومی فارس را ۲۸روز، دادگاه انقلاب ۱۸روز، کیفری یک ۴۰روز و تجدید نظر را ۲۹روز اعلام کرد و گفت: این مقدار زمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در کشور کم نظیر است.

انتهای پیام/چ

صحبت های وزیر دادگستری در شیراز

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار