مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند.

۲۱ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  اخلاق محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در نشستی که با اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه درحال حاضر ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد، گفت: در ۶۰ شهرک و ناحیه دارای زمین در اختیار ما قرار گرفته است.

وی افزود: ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی با شرایط و مزیت‌های خوب در حال واگذاری به متقاضیان است.

محمدیان با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۲۵۹ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ واحد تولیدی با ادامه تولیدات گذشته یا تولیدات جدید چرخ تولید را مجددا به حرکت درآوردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۸۷۷ فقره قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی منعقد و حدود یکهزار و ۸۴۳ هکتار زمین صنعتی به متقاضیان واگذار شده است، اذعان داشت: از این تعداد یکهزار و ۵۴۳ قرارداد تولید خود را از ابتدای تاسیس شهرک‌های صنعتی آغاز کرده اند، که حدود ۹۹۵ واحد با ظرفیت‌های مختلف فعال هستند.

رشد ۳۰ درصدی سرمایه گذاری در بهمن ماه سال جاری

این مقام مسئول بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با همین مدت زمان طی سال گذشته ۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

اخلاق محمدیان در ادامه اظهار داشت: امروز با حضور استاندار خوزستان و معاون وزیر صنعت، ۱۰ واحد صنعتی راکد در بهبهان و ۴۳ پروژه عمرانی و ۳۸ واحد صنعتی در استان به بهره برداری خواهند رسید.

وی به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرماید " محور اقتصاد مقاومتی تولید داخل است" اشاره و تصریح کرد: مردم با خرید محصولات داخلی و دستگاه‌های اجرایی با خرید تولیدات داخلی می‌توانند به تقویت تولید و بهبود وضعیت کنونی کمک کنند.

محمدیان در خصوص شهرک های خصوصی گفت: دولت ظرفیت قابل توجهی را ایجاد کرده است که تمام مزیت هایی که شهرک های صنعتی دولتی دارند از جمله؛ دریافت زمین، آب، برق، گاز تا درب شهرک ها، صدور پروانه های ساخت و... شهرک های خصوصی هم می توانند داشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: تقاضاهای زیادی برای احداث شهرک های خصوصی شامل؛ شهرک خودرویی، شهرک درودگران، شهرک مبل، شهرک نمایشگاهی داریم.

پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی واحد پتروشیمی و آلومینیوم در شهرک صنعتی مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص شهرک صنعتی مسجدسلیمان اذعان داشت: این شهرک قدیمی است و واحد‌های تولیدی آن‌ها هم سال‌های زیادی است که فعالیت دارند.

اخلاق محمدیان بیان کرد: خوشبختانه تعدادی از این طرح‌ها در تملک بانک‌ها قرار گرفت و طی ۲ سال گذشته بانک‌ها شرایطی را فراهم کردند که طرح‌های راکد مجدد به چرخه تولید بازگردند.

وی اظهار داشت: درحال حاضر بیش از ۱۰ واحد بصورت استیجاری و ملکی در این شهرک فعال هستند.

محمدیان در ادامه افزود: با توجه به ظرفیتی که مسجدسلیمان ایجاد شد، در شهرک شماره ۲ این شهرستان ۲ واحد بزرگ پتروشیمی و آلومینیوم در مستقر شدند، که پتروشیمی براساس آخرین بررسی و بازدید با بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال حدود ۵ هزار نفر در حال احداث است، ضمن اینکه آلومینیوم نیز سال گذشته به تولید رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ابراز کرد با اقدامات انجام شده شاهد رشد صنعت در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/گ

بازگشت واحد‌های تولیدی راکد به چرخه تولید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.