مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: یزد از لحاظ تعداد وقف رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: استان یزد از لحاظ تعداد وقف رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص دادند.

در حال حاضر ۲۹ نفر از استان یزد جهت آموزش دوره‌ی سبک زندگی اسلامی به قم اعزام شدند که تاکنون ۴۰ دوره‌ی آموزش سبک زندگی به رنگ خدا را برگزار کرده اند.

حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: در استان یزد ۱۰۰ بقعه وجود دارد که از این تعداد ۸۲ بقعه مربوط به امام زاده ها است.

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه استان یزد ادامه داد: برنامه‌هایی مختلفی از جمله آرامش بهاری، نشاط معنوی، یاس نبوی، ولایت علوی، ضیافت الهی و ... در مناسبت های مختلف در50 بقعه استان یزد اجرا می شود.

حجت الاسلام حسین زارع زاده بابیان اینکه فرهنگ وقف از۷۰۰ سال پیش در استان یزد رواج داشته است افزود:  هرسال بصورت متوسط ۱۷ وقف جدید داشتیم که از سال ۵۷ تاکنون هزار و ۵۶۲ موقوفه جدید به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: اسناد مالکیت اخذ شده قبل از انقلاب دو هزار سند به مساحت۳/۶ هکتار بوده که در بعد از انقلاب، این تعداد به هفت هزار و ۳۱۲ سند به مساحت هزار و ۵۰۶ هکتار رسیده است.

زارع زاده تصریح کرد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون در رابطه با موقوفات استانی که نیاتشان اجرایی شده است، ۱۳ میلیارد تومان در بخش مذعبی، ۱۵ میلیارد تومان با ننیت خیریه، ۳.۸ میلیارد تومان با نیات اجتماعی، ۶۰۹ میلیون تومان در حوزه مدارس و شش میلیارد تومان نیز در بخش مساجد هزینه شده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد از سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومانی از محل سایر موقوفات در موقوفه رشید جمشید به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع در خیابان ایمان که منجر به ایجاد ۱۲ باب مغازه دو طبقه و پنج سوله که در بخش‌هایی مانند ایجاد مرکز بازی نوجوانان و مرکز دیالیز بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گرفته است، خبر داد.

انتهای پیام/ غ

هرسال بیش از ۱۰۰ مبلغ به استان یزد اعزام می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار