رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی ایران در گیلان؛

گیلان ظرفیت تبدیل به نقطه اتصال اروپا و ایران را دارد

سعیدی باتأکید بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای حمل و نقل ترکیبی و تکمیل سریعتر کریدور شمال - جنوب، گفت: گیلان ظرفیت تبدیل شده به نقطه اتصال اروپا و ایران را دارد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، محمد سعیدی  رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی ایران  در مراسم بهره‌برداری از سیلوهای ۴۵ هزار تنی در بندرانزلی، گفت: امروز ایران اسلامی بعداز ۴۰ سال به عنوان یکی از کشورهای آزاد، مستقل و مقتدر در خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی با تکیه بر توان و ظرفیت جوانان توانست به دستاوردهای فراوانی دست یابد، افزود: در سال ۵۷ ایران در حوزه فناوری‌های نوین هیچ جایگاهی نداشت اما امروز با حضور جوانان متعهد و متخصص موقف شده‌ایم درحوزه بایوتکنولوژی در رده دوازدهم کشورهای جهان قرار گیریم.

سعیدی با تأکید برلزوم دوری از اختلافات سلیقه در استان گیلان، گفت: گیلان با وجود ظرفیت‌های بالقوه می تواند به نقطه اتصال اروپا به ایران تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید بسترهای لازم برای حمل و نقل ترکیبی فراهم و تکمیل کریدور شمال و جنوب تسریع شود، بیان‌کرد: موقعیت ایران در منطقه از نظر تجاری عالی است اما امکانات ترانزیتی کشور باید تکمیل شود برای اینکه در حال حاضر ما از ۱۰ درصد از ظرفیت ترانزیتی کشور استفاده می‌کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی ایران با تاکید براینکه ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و خط ریلی می تواند موجبات اشتغالزایی را فراهم کند، تصریح‌کرد: در صورت تکمیل کریدور شمال - جنوب، این مسیر به بهترین مسیر برای تجار تبدیل می شود که کشورها می توانند کالای خود را با صرفه اقتصادی از آسیای شرقی به جنوب اروپا منتقل کنند.  

سعیدی با اشاره به افتتاح سیلوی ۴۵ هزار تنی در بندر انزلی، ادامه داد: یکی از اهداف ساخت این سیلوی در انزلی رونق و توسعه تجاری استان گیلان و انزلی در آینده نزدیک است و با توجه به وجود بحران آب در منطقه باید به اندازه کافی ذخیره غلات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای ساخت و تکمیل این پروژه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: با بهره برداری از این سیلو برای ۸۰ به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/س

سفر مدیرعامل کشتیرانی ایران به گیلان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.