مسئول آثار فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۹۱۶ اثر تاریخی پس از انقلاب در استان به ثبت رسیده است.

ثبت ۹۱۶ اثر تاریخی پس از انقلاب در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسماعیل رحمانی، مسئول آثار فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به ثبت ۹۱۶ اثر تاریخی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پیس از انقلاب هیچ اثر طبیعی به ثبت نرسیده بود که خوشبختانه پس از انقلاب ۲۰ اثر طبیعی به ثبت رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه آثار معنوی یا ناملموس پیش از انقلاب در استان به ثبت نرسیده بود، افزود: ۱۸ مورد اثر صنایع دستی همچون مهارت فن پخت شیرینی، کماج، حلوا زرده، فن قفل‌سازی، حلبی‎سازی، مروار بافی و سنگ‌تراشی پس از انقلاب به ثبت رسیده علاوه بر این ۱۹ مورد اثر مردم‌شناسی نیز شامل آیین‌های مذهبی، سوگواری‌ها، نوع گویش، مراسم عزاداری عاشورا در جولان به ثبت رسیده است.

مسئول آثار فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: در حوزه آثار منقول که شامل اشیاء تاریخی است، تاکنون موردی ثبت شده نداشته‌ایم و تنها ۴ مورد پرونده در این زمینه به تهران ارسال شده و منتظر نتیجه نهایی هستیم.
انتهای پیام/ب

 

۹۱۶ اثر تاریخی پس از انقلاب در همدان به ثبت رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.