کارشناس باستان‌شناسی از کشف 17 قلم اشیاء تاریخی به قدمت 7 هزار سال در یکی از روستاهای شهرستان فامنین خبر داد.

کشف اشیاء تاریخی در فامنینبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سیدمحمدنقی سیدی‌تبار کارشناس باستان‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره  اینکه این اشیاء مربوط به دوره هزاره پنجم قبل از میلاد تا هزار سوم قبل از میلاد است،گفت : قدمت برخی از این آثار به 7 هزار سال و برخی نیز به 5 هزار سال می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: این اشیاء در یکی از روستاهای شهرستان فامنین کشف شد،افزود: در این شهرستان چندین تپه باستانی وجود دارد که در جوار این تپه‌ها زمین کشاورزی واقع شده است.

کارشناس باستان‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: یکی از کشاورزان در هنگام کار این اشیاء را کشف کرده و سپس در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌دهد.

سیدی تبار اظهار کرد: این آثار کشف شده شامل قدح سفالی، 5 کاسه سفالی، جام سفالی، آبخوری سفالی، تیغه‌های سنگی و دندان حیوانات موجود در محل بوده است.

وی تاکید کرد:در این روستا 6 تپه باستانی وجود دارد که همگی به ثبت آثار تاریخی ملی رسیده‌اند که  احتمال می رود در این محل اشیاء تاریخی دیگری وجود داشته باشد.

وی افزود:کاوش این محوطه را در قالب یک برنامه پژوهشی به میراث فرهنگی ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/ب

کشف 17 قلم اشیای تاریخی درشهرستان  فامنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.